شناخت و معرفی مکتب امام خمینی (ره )از مصادیق جهاد تبیین است

بوشهر - ایرنا - عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: امروز باید شخصیت بی نظیر امام راحل به نسل جوان معرفی شود چرا که شناخت و معرفی ابعاد شخصیتی آن حضرت از مصادیق مهم و اصولی جهاد تبیین است که باید به آن پرداخته شود.

نصرالله شفیعی روز شنبه به مناسبت ۱۴ خرداد سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی در گفت و گو با ایرنا افزود:این وظیفه رسانه ها و شخصیتهای تحلیل گر است که به خصوص در گام دوم انقلاب که تداوم همان راه امام راحل است و چیزی جدا از گام اول نیست به شخصیت امام و ادامه راه ایشان پرداخته شود.

شفیعی گفت: بی تردید با ادامه راه امام راحل و پیروی از رهبریهای رهبر معظم انقلاب به چشم انداز نهایی که امام برای انقلاب ترسیم کرده بود خواهیم رسید. 

وی گفت:عرفان، حماسه، عدالت ورزی و سیاست از شاخصه های مکتب امام خمینی (ره) بود.

وی با اشاره به اینکه مکتب امام خمینی (ره) تجلی اسلام ناب محمدی (ص) بود و شخصیت ایشان نیز مصداق یک انسان کامل برای بشریت بود اضافه کرد: امام خمینی (ره) مختص طیف خاصی نیست بلکه برای همه قشرها بعنوان یک الگو مطرح است.

شفیعی ادامه داد: دشمن شناسی، ظلم ستیزی و استکبار ستیزی از ویژگی‌های شخصیت اجتماعی امام راحل بود و همیشه در مقابل ظالمان روزگار موضع می گرفتند.

وی یادآور شد: امام خمینی (ره) همواره مدافع محرومان و مستضعفان بود و نجات این قشر از جامعه از دغدغه های بنیانگذار انقلاب اسلامی بود.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: امام خمینی (ره) سازش ناپذیر بود و با تیزهوشی، روشن بینی و فراست زیر بار ترفندهای دشمن که همیشه درصدد بودند با شیوه های مختلف او را به سازش مجبور کنند و از افق پیش بینی شده باز بدارند نمی رفت.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) عمق راه را شناخته و دشمنان داخلی و خارجی را تشخیص می دادند و به دنبال تحقق آرمان‌های خود که همان تشکیل حکومت اسلامی بود حرکت می کرد.

شفیعی یادآور شد: امام خمینی (ره) ساده اندیش و زود باور نبود که برخی سخنان او را فریب دهد و باعث شود از مواضع خود عقب رانده شود.

این فعال سیاسی امام را شخصیتی مدیر و مدبر معرفی کرد که با تدبیری که داشت نظام را اداره و هیچگاه براساس احساسات خود تصمیم نگرفت بلکه براساس عقل و تدبیر موضع می گرفت.

شفیعی یادآور شد: بنیانگذار انقلاب اسلامی در موقعیتهای مختلف عالمانه و دقیق تصمیم می گرفت همیشه مدافع اسلام بود و با تمام وجود مدافع کشور بود و اجازه نداد ذره ای از خاک کشور به دست دشمن برسد.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) شخصیتی آینده نگر، سیاست ورز و صادق بود گفت: دراین شرایط حساس مهمترین وظیفه ما شناخت مکتب امام خمینی است.

شفیعی اضافه کرد: شناخت و معرفی مکتب امام خمینی (ره) از مصادیق جهاد تبیین است که امروز باید به آن پرداخته شود.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی با مصادیق امام خمینی (ره) پیروز شد و ادامه یافت و امروز نیز در پرتو رهبری‌های خردمندانه رهبر معظم انقلاب باز هم به مکتب امام راحل نیازمند هستیم.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha