اعلام زمان جشنواره چله تابستانه تا فراخوان ایده های قرآنی در کیش

کیش - ایرنا - حضور برخی اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، آغاز برنامه های گرامیداشت سالروز رحلت امام خمینی (ره)، فراخوان جشنواره ایده های قرآنی، الزام طرح های ساختمانی برای دریافت پایان کار، انهدام باند توزیع مواد مخدر، برگزاری مسابقات تنیس روی میز دختر از جمله رویدادهای کیش در هفته گذشته است.

به گزارش ایرنا، جزیره کیش از از هفتم تا سیزدهم خرداد شاهد رویدادهای مختلف بود که حضور برخی از اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از جمله این وقایع است.

عضو کمیسیون عمران و نماینده غرب استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در دیدار اعضای مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: اجرای قوانین اصلی مناطق آزاد عاملی برای پیشرفت همه جانبه آنها به عنوان بازوان پرتوان اقتصاد است و  رونق همه جانبه آنها را در گرو بازبینی برخی تصمیمات از جمله معافیت مالیاتی خواند.

احمد جباری افزود: موضوعات مختلفی در جزیره کیش دغدغه مردم و صنوف مختلف است که از سوی سازمان به عنوان نهاد حاکمیتی در حال پیگیری است و طرح ملی مسکن در سرزمین اصلی و بیشتر شهرهای کشور اجرایی شده و با پیگیری از وزارت مسکن و شهرسازی مطلع شدیم که در جزیره کیش موضوع اختصاص زمین برای این مهم در دست بررسی است.

مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز گفت: موضوعاتی از جمله عدم ورود خودرو، مشکلات خصوصی سازی شرکت هواپیمایی کیش به عنوان ابزار حاکمیتی سازمان، پیگیری دریافت مجوز برای رسیدگی به مشکلات فرهنگیان در صدر امور، پیگیری معضلات افزایش اجاره بها و ساخت مسکن همچنین شناسایی افراد دارای شرایط خاص در این زمینه، شناسایی و تعیین تکلیف 20 هزار واحد خالی از سکنه، نظارت بر تعدیل قیمت ها و اجرای قانون 15 درصد افزایش اجاره بها از چالش های این جزیره است.

حجت الاسلام احمد حسن زاده امام جمعه کیش در خطبه های نمازجمعه این هفته جزیره گفت: در چهار دهه گذشته ملت ایران با تکیه بر مکتب امام خمینی (ره) توانسته اند از دشواری ها عبور کرده و برابر سنگین ترین دسیسه ها ایستادگی کنند و امروز نیز پیج سخت جنگ اقتصادی با تکیه بر این مکتب قابل گذر است.

شیخ مستطاب یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت کیش در خطبه های نمازجمعه این هفته اهل سنت جزیره هم گفت: رحلت جانگداز امام خمینی (ره) و آیین تشییع پیکر وی بزرگترین حادثه در طول تاریخ ایران است.

اقتصادی

اعلام مدت زمان برگزاری جشنواره تابستانی با عنوان جشنواره چله تابستونه در کیش از رویدادهای اقتصادی هفته گذشته در این منطقه بود که جوادجمالی سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: این جشنواره تابستانه به مدت ۴۰ روز از ۲۷ خرداد تا هفتم مرداد با همت بخش خصوصی و فعالان گردشگری در این جزیره برگزار می شود.

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش هم گفت: در سال‌های گذشته اماکن ورزشی کیش توسعه پیدا نکرده اند و در زمینه احیای اماکن هم اقدام جدی صورت نگرفته است.

سعید پورزادی افزود: درصدد هستیم با تدوین طرح جامع و تامین منابع مالی، بهسازی اماکن ورزشی کیش را انجام دهیم  و  فضایی ویژه برای واگذاری به سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه ورزش در نظر گرفته شده است.

اعلام زمان جشنواره چله تابستانه تا فراخوان ایده های قرآنی در کیش

فرهنگی

هفته گذشته به واسطه قرارگیری در ایام روز دختر و آستانه سالروز رحلت خمینی (ره) برنامه های مختلفی در این جزیره برگزار شد که تجلیل دختران نمونه، قرآن آموزان برتر دختر و آغاز مراسمات گرامیداشت سالروز رحلت امام از جمله این رویدادها است.

طرح در محضر قرآن که در راستای افزایش فرهنگ قرآنی در دستور کار قرار گرفته هفته گذشته آغاز بکار کرد و حجت الاسلام حمزه نقشبندی معاون امور قرآنی دفتر نهاد امام جمعه کیش گفت: در این برنامه دهم و بیستم هر ماه در یکی از مساجد قرآنی با حضور قاریان مطرح جزیره و علاقه مندان آیاتی از کلام الله مجید به مدت ۴۰ تا یک ساعت قرائت می شود تا علاوه بر انس با این کتاب، به صورت دوره ای قرآن کریم ختم شود.

هفته جشنواره ایده های برتر قرآنی کیش به منظور جذب برترین طرح های مربیان و فعالان این کتاب آسمانی فراخوان داد و اعلام ش مربیان و فعالان علاقه مند به شرکت در این جشنواره می توانند ایده ها و طرح های خود در زمینه های مختلف از جمله آموزش، اجرای طرح، پژوهش را از ۹ تا ۲۰ خرداد ماه به آدرس الکترونیکی MOSABEGHAT.QURAN@GMAIL.COM ارسال کنند.

یاسر شاه‌پیری معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در دیدار اصحاب فرهنگ و هنر کیشبا بیان اینکه فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر ارتباط مستقیمی با بخش گردشگری دارد و به منظور اعتلا و تقویت این بخش در تلاش هستیم از توان و قدرت اصحاب فرهنگ و هنر جزیره در برگزاری رویدادها بیش از گذشته بهره ببریم.

اجتماعی

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره جان باختگان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان هفته گذشته در شرکت عمران آب و خدمات کیش برگزار شد و مدیرعامل این شرکت گفت: به منظور ارتقای افزایش نظارت و ارتقای کیفی ساخت و سازها دفتر سازمان نظام مهندسی در این جزیره ایجاد می شود.

محسن نظر پور با اشاره به نظارت گسترده بر فعالیت پیمانکاران ساختمانی گفت: در راستای حفظ ایمنی شهروندان ، پیشگیری از بروز حوادث و ارتقای کیفیت ساخت و سازهادر جزیره کیش، تمامی پروژه های ساختمانی که در آستانه بهره برداری بوده و یا به بهره برداری رسیده اند ملزم به دریافت پایان کار هستند و باید پس از کسب تاییدیه فنی لازم از اداره آتش نشانی و طبق ضوابط و مقررات شهرسازی، پایان کار دریافت کنند .

سرهنگ علی اصغر جمالی فرمانده انتظامی کیش هم اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر ونیروهای پایگاه دریابانی این فرماندهی در یک عملیات منسجم و مشترک موفق به دستگیری سه فرد سابقه دار و کشف ۲۱ کیلو گرم انواع مواد مخدر شدند.

سرهنگ فرج نظری جانشین انتظامی ویژه کیش نیز با بیان اینکه ماموران این فرماندهی در نتیجه اجرای طرح ۴۸ ساعته رعد موفق به دستگیری ۱۳ سارق شدند اضافه کرد: انتقال تعداد ۴۷ نفر افراد مزاحم در پارک ها و اخذ تعهد از والدین آنها، توقیف ۴۵ دستگاه موتور شارژی متخلف و انتقال به پارکینگ، کشف مقادیری انواع مواد مخدر، شناسایی و تخریب پاتوق افراد ولگرد و لامکان و معتاد در جنگل، شناسایی و دستگیری سه نفر مالخر از نتایج طرح رعد است.

توزیع ۲۴۰ بسته معیشتی در کیش توسط گروه های جهادی به مناسبت کنگره چهار هزار شهید روحانی و فتح خرمشهر از دیگر رویدادهای بخش اجتماعی در هفته گذشته بود که هر کدام از این بسته ها حاوی چهار قلم کالا شامل برنج، حبوبات، روغن و ماکارونی به ارزش پنج میلیون ریال بوده و به صورت کلی برای این کالاها یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون هزینه شده است.

اعلام زمان جشنواره چله تابستانه تا فراخوان ایده های قرآنی در کیش

ورزش

هفته گذشته مسابقات انفرادی تنیس روی میز بانوان به مناسبت روز دختر با حضور ۱۴ نفر شرکت کننده و مجموع ۱۶ مسابقه انفرادی برگزار شد.

در رده سنی نونهالان  آرشیدا یوسفی، رومینا براتلو  و آرام قربان پور به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند و سه نفر برتر رده سنی نوجوانان نیز به ترتیب شامل  تامیلا طاهری، الناز مجیدی و مانیدا یوسفی است.

جشنواره ورزشی دختران دریا، همایش ورزش روزانه، همایش فانکشنالریال جشنواره دختران جزیره، همایش پیاده روی شامگاهی خانواده و چالش هند استند در آب از جمله رویدادهای ورزشی برگزار شده به مناسبت روز دختر در این جزیره بود.

همچنین مریم محبی دونده کیش در ماده ۴۰۰ متر مسابقات دو و میدانی قهرمانی بانوان کشور پس از کردستان و قم با زمان ۵۶.۹۴ در جایگاه سوم ایستاد .

فرشید رضازاده مربی والیبال کیش نیز با موفقیت در گذراندن دوره مربیگری بین‌المللی سطح ۲ که با حضور ۴۵ مربی از سراسر کشور در ارومیه برگزار شد به کیش باز گشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha