۱۳ خرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۵۲
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 84777110
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همایش "شوسواره و دستگردان اصیل اسبان ایران" در گناوه برگزار شد

گناوه - ایرنا - اولین همایش" شوسواره و دستگردان اصیل اسبان ایران زمین" به مناسبت دهه کرامت عصر جمعه در بندرگناوه با استقبال پرشور مردم این شهرستان برگزار شد.

مسئول برگزاری این همایش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این همایش  باهدف ترغیب جوانان برای گرایش به سمت ورزش سوارکاری در دو بخش شوسواره و دستگردان باحضور ۴۰ سوارکار بزرگسال و نونهال مرد و زن و اسبان اصیل ایرانی از استان‌های بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت به میزبانی گناوه برگزار شده است. 

رضا مدرسی افزود: در بخش شوسواره، اسب‌هایی که داری سوار بودند، مهارت‌هایی مانند رقص و زیبایی خود را نمایش دادند  و در بخش دستگردان، اسب‌ها بدون سوار و تنها یک نفر با عنوان "هندلر" آنها را هدایت می‌کند.

وی از همکاری فرمانداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر، اداره ورزش و جوانان  و  هیات سوارکاری  شهرستان گناوه و استان بوشهر در برگزاری این همایش قدردانی کرد.                                                                                    همایش "شوسواره و دستگردان اصیل اسبان ایران" در گناوه برگزار شد                                        

رئیس اداره ورزش و جوانان گناوه گفت: این شهرستان دارای پایگاه و مهد سوارکاری از گذشته تاکنون بوده است و هم اینک علاقه مندان، پرورش دهندگان و باشگاه داران در این رشته فعالیت دارند.

رحمان عمادی افزود: تعدادی از سوارکاران این شهرستان در مسابقات اسب سواری کشوری شرکت و  مقام های خوبی کسب کردند که مایه مباهات برای  استان بوشهر است.

وی اظهارداشت: ورزش سوارکاری در این شهرستان فعال است و نیاز به جایگاه و مکانی دائمی برای برگزاری چنین مسابقاتی دارد که تاکنون موفق نشدیم ولی همچنان پیگیر هستیم.

در این همایش به سوارکاران شرکت کننده جوایز و لوح تندیس اهدا شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha