حل مسائل اقتصادی در گرو پیشرفت فرهنگ و ارتقاء آن است

سنندج- ایرنا- مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسایل فرهنگی از چنان حساسیت و اهمیتی برخوردار است که حل مسایل اقتصادی هم در گرو پیشرفت فرهنگ و ارتقاء سطح آن است.

ارشاد استعدادی در جریان سفر به شهرستان قروه روز جمعه و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای فعالیت های فرهنگی و هنری اقدامات مهمی اتفاق افتاده است و در دولت سیزدهم برای اولین بار بودجه مناسبی از محل جدول ۱۷ در حوزه فعالیت های فرهنگی و هنری برای شهرستان قروه و دهگلان در نظر گرفته شده است.

به گفته وی در دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاه راهبردی به مسائل فرهنگی شهرستان‌ها و مناطق وجود دارد و بودجه‌ها صرفا در مراکز استان‌ها و مرکز کشور هزینه نمی‌شود بلکه می بایست به تناسب در شهرستان ها برای فعالیت های فرهنگی و هنری و مقابله با آسیب های اجتماعی تخصیص یابد.

ارشادی ادامه داد: دیدگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منطقه کردستان یک نگاه خاص و ویژه است چون کردستان و مردم منطقه نسبت به کل کشور حق مضاعفی دارند.

وی با اشاره به پروژه پلاتو شهرستان قروه افزود: با توجه به اینکه شهرداری زمین مناسبی را برای این موضوع اختصاص داده است اما به دلیل کم کاری شهرداری سابق اعتبارات پروژه پلاتو برگشت خورد، شهرداری می بایست تمام اهتمام خود را برای جبران مافات انجام دهد.

 ارشادی تاکید کرد: پس از شروع طرح و پیشرفت فیزیکی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حمایت‌های مناسب و گسترده خود را در این خصوص انجام خواهد داد.

وی اضافه کرد: باید گزارشی از پروژه های نیمه تمام شهرستان در خصوص میزان پیشرفت پروژه ها تهیه و تنظیم و به وزارت متبوع اعلام شود و در تکمیل پروژه ها این وزارتخانه حمایت می کند.

 مدیر کل دفتر امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه سفر ریاست جمهوری به استان کردستان گفت: موارد و مشکلات شهرستان منتقل شود و برای رفع مشکلات و پیشرفت مسائل فرهنگی بودجه مناسبی از سفر ریاست جمهوری نیز برای منطقه قروه و دهگلان در نظر گرفته شود.

وی اظهار داشت: سینمای شهرستان قروه نیاز به بازسازی،بهسازی و تجهیز مجدد دارد و کارشناسان این موضوع را بررسی و گزارشی در این زمینه آماده بکنند تا بتوان در این زمینه نیز حمایت کرد.

استعدادی به برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای نشاط اجتماعی اشاره کرد و گفت: توجه به مسائل فرهنگی و هنری موجب افزایش نشاط در سطح جامعه خواهد شد بنابراین از فعالیت های اصیل،درست و فاخر فرهنگی و هنری حمایت می کنیم.

به گفته وی از مجموعه فعالیت های فرهنگی و هنری که منطبق با اصول اسلامی-ایرانی و ارزش ها و فرهنگ اصیل جامعه است حمایت خواهیم کرد اگر حمایت در مسیر صحیح خود صورت گیرد.

استعدادی در خصوص برگزاری کنسرت ها و دیگر موضوعات هنری در سطح شهرستان گفت: مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در اختیار نیروهای انقلابی است که در چهارچوب ارزش های تعریف شده اقدام می کند و لزومی به نظارت بیشتر در برگزاری این امور فرهنگی نیست و تا زمانی که این موارد از چهارچوب و اصول خود در جهت حفظ ارزش های ایران اسلامی خارج نشوند هیچ مخالفتی در برگزاری آنها نباید صورت گیرد. 

وی افزود: در شرایطی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوزی را برای موضوعی صادر نموده باید حمایت خود را نیز از آن موضوع و مجموعه دریغ نکند و نمی توان با تصور اینکه ممکن است اقدامی صورت گیرد که بر حفظ ارزشی خدشه وارد کند امور را بر مبنای اقدامات سلبی استوار کرد و اصل و کل کار منتفی شود و وزراتخانه به هیچ وجه از این اقدامات سلبی حمایت نخواهد کرد.

وی در پاسخ به تغییر قوانین مطبوعاتی اظهار داشت: رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه تحول در تمام شئون است که طبیعتا تحول در عرصه مطبوعات نیز مستلزم تحول به معنای تغییر اساسی و ریشه‌ای در جهت پیشرفت و بهبود است و نباید صرفا به تغییر و تحول در امور سطحی و روکشی اکتفا کرد. 

ارشادی اضافه کرد: دغدغه امروز در حوزه مطبوعات این است بتوانند قوانینی داشته باشند ضمن اینکه شئون،آزادی های منطقی و مشمول در حوزه مطبوعات را در برداشته باشد، مراقبت هایی در حوزه های خاص خود هم صورت بگیرد.

قروه در ۹۰ کیلومتری شرق سنندج واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha