۱۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۰۳
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 84776705
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دستور قضایی برای آزادی ۹ زندانی شاهرود صادر شد

۱۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۰۳
کد خبر: 84776705
دستور قضایی برای آزادی ۹ زندانی شاهرود صادر شد

شاهرود – ایرنا – رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: ۹ زندانی واجد شرایط قانونی از زندان شاهرود آزاد شدند.

محمد جعفر عبداللهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی بازدید مسوولان دادگستری استان سمنان و هیأت قضایی شهرستان از زندان شاهرود ۹ زندانی مشمول تخفیف شناخته و آزاد شدند.

وی با بیان اینکه در راستای تاکید رییس قوه قضاییه مبنی بر توجه کافی به امور زندانیان در برنامه عملیاتی سالجاری دادگستری استان سمنان بازدید از زندان‌های استان در دستور کار است، ابراز داشت: حضور مداوم مسئولان دادگستری هر حوزه قضایی در زندان‌ها و نظارت بر امور زندان و زندانیان را می‌توان از مهمترین امور بشمار آورد.

رییس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: در این بازدید حضوری از زندان شاهرود که زندانیان بندهای مختلف در سالن اجتماعات آن ندامتگاه جمع بودند، آنان به بیان مسائل و مشکلات پرداختند و در حد مقدورات قانونی دستورات قضایی صادر شد.

عبداللهی افزود: بند نگهداری زنان نیز مورد بازدید قرار گرفت و ضمن گفت و گو بدون واسطه درخواست‌های آنان و همچنین نحوه مراقبت زندانیان مورد بررسی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در این دوره از بازدیدها با مرخصی و رای باز به ۳۷ نفر و همچنین تخفیف و فک قرار ۱۳ نفر از زندانیان چنانچه نسبت به تودیع تامین مناسب اقدام کنند نیز موافقت خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: سیاست دستگاه قضایی استان سمنان در کاهش جمعیت کیفری به معنای آزادی همه اشخاص حتی به هزینه تحمیل ضرر و زیان به جامعه تلقی نمی‌شود بلکه اشخاصی که شایستگی برخورداری از ارفاغ‌های قانونی را دارند، مکلف به اختصاص این ارفاغ‌های قانونی برای آنان هستیم تا زمینه بازگشت شرافتمندانه آنها به جامعه فراهم شود. 

در این دوره بازدید معاونین قضایی رئیس کل و مدیر کل سازمان زندان‌های استان سمنان، عالی‌ترین مقام قضایی استان را همراهی کردند.

در راستای برنامه‌های عملیاتی سال ۱۴۰۱ دستگاه قضایی استان سمنان در دوران تحول و تعالی قوه قضاییه در برنامه‌ای از پیش اعلام شده رییس کل دادگستری استان سمنان بهمراه مسوولان قضایی از شهرستان های شاهرود ، میامی و بسطام به مدت سه ساعت از زندان شاهرود بازدید کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha