اندیشه‌های امام خمینی باید به دنیا عرضه شود

بوشهر - ایرنا - رئیس شورای هماهنگی انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: اگر می خواهیم انقلاب را به دنیا عرضه و ماهیت آن را تبیین کنیم باید اندیشه‌های امام خمینی (ره) در جهان گسترش یابد.

حجت الاسلام یوسف جمالی روز جمعه در آستانه ۱۴ خرداد سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی در گفت و گو با ایرنا افزود: اندیشه های بدیع و انسان ساز امام (ره) که ایجاد حکومت دینی است به عنوان معجزه قرن شناخته می‌شود.

وی اظهار کرد: نوع تفکر امام راحل تنها در چارچوب ایران نیست بلکه مشمول تمام دنیا می‌شود و راز موفقیت بنیانگذار انقلاب اسلامی اعتماد به وعده های الهی بود.

جمالی ادامه داد: امام راحل شخصیتی خود ساخته بود که در ایران اسلامی توحید را به طور واقعی نشان داد و نظام جمهوری اسلامی بر این اساس مستقر شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلغات اسلامی استان بوشهرگفت: مکتب حضرت امام ( ره) مقاومت در مقابل هرچیزی که رنگ و بوی به غیر از رنگ و بوی خدا دارد، است.

وی اظهار داشت: حضرت امام(ره) به ما یاد دادند در مسیر تکلیف ذره‌ای در ابعاد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی عقب نشینی نکنیم.

جمالی با اشاره به اینکه مکتب مقاومت مولد است، بیان کرد: مولد یعنی کسی مثل خودمان را ایجاد و تربیت کنیم و شهدا اینگونه بودند، کسانی که در جبهه مقاومت هستند خداوند محبت آنها را در قلوب مردم قرار می دهد. 
وی هدف از برگزاری آیین گرامیداشت ۱۴ خرداد را تجدید میثاق و بزرگداشت ارتحال امام راحل و تبیین مکتب و اندیشه های امام و رهبر معظم انقلاب عنوان کرد.

جمالی با اشاره به واقعه قیام ۱۵ خرداد گفت: ۱۵ خرداد یکی از روزهای مهم است که امام راحل برای یادآوری آن را عزای عمومی اعلام کرد.

وی یادآور شد: ۱۵  خرداد پیوند بین مردم و رهبری و روحانیت است و هدف از برگزاری آن بازخوانی اندیشه های امام راحل در بحث حقوق مردم و حکومت دینی و رابطه دین و سیاست است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha