۱۳ خرداد ۱۴۰۱، ۰:۴۴
کد خبرنگار: 2449
کد خبر: 84776451
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ابراز نگرانی پاکستان نسبت به تداوم جنگ و بحران انسانی اوکراین

تهران- ایرنا- وزیر مشاور در امور خارجه پاکستان با ابراز نگرانی عمیق دولت اسلام‌آباد نسبت به تداوم جنگ در اوکراین و تشدید بحران انسانی در این کشور، بکارگیری دیپلماسی و مکالمه میان طرف‌های درگیر برای پایان خصومت‌ها و حفاظت از غیرنظامیان را ضروری دانست.

به گزارش ایرنا، خانم «حنا ربانی» روز پنجشنبه با ایراد سخنانی در آیین تحویل دومین محموله کمک‌های بشردوستانه دولت پاکستان به مردم اوکراین که عصر امروز در پایگاه هوایی «نورخان» در شهر راولپندی برگزار شد، بر نقش جامعه جهانی برای کمک به حل بحران در اوکراین و کمک به پیشبرد دیپلماسی تاکید کرد. 

وی اظهار کرد: دولت و مردم پاکستان بشدت نگران تشدید بحران انسانی در اوکراین به ویژه نسبت به از دست رفتن جان‌های غیرنظامیان هستند و توقف فوری خصومت‌ها و دفاع از زندگی غیرنظامیان در محیط جنگی را مطالبه می‌کنند. 

وزیر مشاور در امور خارجه پاکستان تأکید کرد: مسکو و کی‌یف باید بحران فعلی را از طریق گفت وگو و دیپلماسی برای صلح جهانی حل کنند. 

ابراز نگرانی پاکستان نسبت به تداوم جنگ و بحران انسانی اوکراین

آیین تحویل دومین محموله کمک‌های بشردوستانه برای اوکراین، روز پنجشنبه با حضور سفیر این کشور در پایگاه هوایی نورخان واقع در شهر راولپندی در مجاورت اسلام‌آباد برگزار شد. این محموله شامل داروهای اضطراری، پتو و مواد غذایی است که یک بخش آن روز دوشنبه ارسال و بخش دوم آن امروز از طریق یک فروند هواپیمای سی ۱۳۰ نیروی هوایی پاکستان گسیل می‌شود. 

سازمان مدیریت بحران ملی پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: کمک‌های بشردوستانه این کشور از طریق ورشو پایتخت لهستان به اوکراین ارسال خواهد شد. 

اسلام‌آباد از روابط قوی با مسکو برخوردار است؛ به ویژه در طول سال‌های اخیر که دو کشور در زمینه‌های مختلف همکاری‌های مشترک را تقویت کرده‌اند، در عین حال و همزمان حامی قوی توقف جنگ در اوکراین و استفاده از راهکارهای دیپلماتی میان مسکو و کی‌یف است. 

نخستین  محموله کمک‌های بشردوستانه دولت پاکستان به اوکراین در بیست و چهارم اسفند گذشته ارسال شد. 

دولت اسلام‌آباد که زمانی متحد سنتی غرب شناخته می‌شد، در مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیرامون حمله روسیه به اوکراین رأی ممتنع داد. 

 «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان سی‌ام آوریل امسال و در جریان سفر رسمی به عربستان در مصاحبه‌ای، تداوم درگیری‌های نظامی میان روسیه و اوکراین را نتیجه شکست دیپلماسی خواند و افزود: این وضع به ضرر کشورهای در حال توسعه است و اسلام‌آباد توقف فوری خصومت‌ها و از سرگیری گفت وهای صلح میان طرفین درگیر را مطالبه می‌کند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha