۱۳ خرداد ۱۴۰۱، ۰:۰۳
کد خبرنگار: 3140
کد خبر: 84776425
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده سقز و بانه: کارخانه دخانیات سقز احیا می‌شود

سنندج- ایرنا- نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: احیای کارخانه دخانیات سقز از مطالبات مردم است، در این راستا، آماده سازی سالن‌های این مجموعه با اعتبار ۵۸۰ میلیارد ریال به مرحله فراخوان و مناقصه رسیده است.

به گزارش ایرنا، بهزاد رحیمی عصر پنجشنبه در دومین جلسه شورای اداری در سال ۱۴۰۱ که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: یکی دیگر از مطالبات جدی مردم، تکمیل کریدور شمال – جنوب، مسیر سقز- بوکان، تکمیل فرودگاه، آغاز به کار برداشت طلای قلقله و کارخانه استحصال طلا، شروع به سرمایه گذاری طرح بلور و شیشه کاوه، بهره برداری از ذوب آهن و احیا و بازگشایی بازارچه سیف است.

وی با بیان اینکه سقز باید با عزم جهادی، تلاش شبانه روزی و جذب اعتبارات مناسب به جایگاه سه هزار و ۵۰۰ ساله خود برسد، اضافه کرد: در سفر رییس جمهور به استان کردستان، اعتبارات خوبی برای توسعه و پیشرفت شهرستان سقز پیش بینی شده که یکی از آنها تخصیص پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای کشاورزی است.

رحیمی افزود: جذب ۶۰۰ میلیارد ریال اعبتار محرومیت زدایی برای آسفالت راه های روستایی، احیای قیر رایگان، توزیع اعتبارات متوازن، بخشی از اقدامات بوده است که آبرسانی به ۴۸ روستای شهرستان سقز از محل طرح جهاد آبرسانی قرارگاه امام حسن (ع) هم دنبال می شود.

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۶۰ کلاس درس در دست احداث است، اضافه کرد: ساخت ۲ مدرسه ۱۸ کلاسه و ۶ کلاسه هم از محل اعتبارات محرومیت زدایی شروع خواهد شد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha