فرماندار: توسعه و آبادانی چاراویماق قابل قبول نیست

مراغه- ایرنا- فرماندار چاراویماق گفت: متاسفانه بعد از گذشت چندین سال درصد توسعه و آبادانی این شهرستان با سایر شهرستان‌ها برابری ندارد و این موضوع قابل قبول نیست.

به گزارش ایرنا، یاسین توکلی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان که با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری که در قالب سفر استانی هیات دولت به آذربایجان‌شرقی به عنوان نماینده ویژه آیت‌الله رییسی در چاراویماق تشکیل شد، اظهار داشت: مشکلات حوزه راه روستایی، پروژه ملی جاده میاندوآب به سرچم، نبود آب فاضلاب شهری، ناتمام ماندن استخر شهرداری، مشکل اشتغال، معادن، نبود سدهای آب، آب شرب و آب کشاورزی از جمله مهمترین مشکلات شهرستان است و درخواست حل این مشکلات را در سفر استانی رئیس‌جمهور داریم.

وی افزود: متاسفانه این شهرستان آنگونه که می‌بایست در حوزه‌های مختلفی اعم از حوزه راه و صنعت وغیره پیشرفت نداشته و اقدامات قابل توجهی صورت نگرفته و حتی راه‌های این شهرستان با میانگین راه‌های سایر شهرستان‌ها هم برابری ندارد.

وی با اشاره به اینکه فقط ۳۰ درصد راه‌های روستایی و اصلی این شهرستان آسفالت است، بیان کرد: یکی از خواسته‌های مهم و مطالبه مردم این شهرستان همین جاده میاندوآب-چاراویماق و سرچم است‌ که‌ متاسفانه بدلیل کم توجهی مسئولان ذیربط این جاده با گذشت بیش از ۳۰ سال هنوز به اتمام نرسیده است.

وی تاکید کرد: با متصل شدن این جاده به آذربایجان غربی می توان شاهد توسعه و آبادانی این شهرستان و خارج شدن از بن‌بست شد.

وی اضافه کرد: طبق هماهنگی‌های بعمل آمده با صندوق‌های کار آفرین، اشتغالزایی و بنیاد برکت تسهیلاتی در اختیار جوانان جویای کار و توسعه کارگاه‌های تولیدی این شهرستان قرار گرفته است.

وی به پروژه نیمه‌تمام استخر سرپوشیده شهرداری قره‌آغاج هم اشاره کرد و گفت: این پروژه تنها محل ورزشی و تفریحی شهرستان است که بدلیل نبود اعتبارات کافی شهرداری به اتمام نرسیده که در جهت حل این مشکل نیز اقدامانی را در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی به زیر ساخت ها و مشکلات شهرک صنعتی چاراویماق نیز اشاره و اعلام کرد: قرار است بزودی کلنگ شروع عملیات این شهرک به زمین زده شود و امیدواریم با بهره‌برداری از آن در حوزه‌های مختلف معادن و صنایع اشتغالزایی مهمی در این شهرستان اتفاق افتد.

به گزارش ایرنا، معاون توسعه روستایی ومناطق محروم کشور در بدو ورود به شهرستان چاراویماق مورد استقبال مسوولان قرار گرفت و سپس از مسکن مهر و پروژه نیمه تمام استخر سرپوشیده شهرداری قره آغاج بازدید کرد وبا حضور در مزار مطهر شهدا و خانواده شهدا با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کرد.

آقای مدنی  از یک کارگاه تولیدی لباس بانوان وجاده ۳۰ ساله میاندواب به چاراویماق وسرچم هم بازدید کرد .

بعد از بازدیدها نیز در جلسه شورای اداری این شهرستان با حضور اعضای شورای اداری واقشار مختلف مردم شرکت کرد.

   

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha