معاون رئیس‌جمهور: تکمیل جاده میاندوآب-چاراویماق پیگیری می‌شود

مراغه- ایرنا- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهور گفت: اصلی‌ترین درخواست تمامی مردم چاراویماق اتمام پروژه جاده ۳۰ ساله میاندوآب-چاراویماق و سرچم است که آن را به صورت جدی پیگیری خواهم کرد.

به گزارش ایرنا «سید امیرحسین مدنی» روز پنج‌شنبه در قالب سفر استانی هیات دولت به آذربایجان‌شرقی به عنوان نماینده ویژه آیت‌الله رییسی در چاراویماق حضور یافت و در حاشیه بازدید از جاده میاندوآب-چاراویماق و سرچم بیان کرد: نامه‌ای از سوی فرمانداری به همین منظور تنظیم شود تا آن را از وزارت راه و شهرسازی پیگیری کنیم.

وی اظهار داشت: این جاده در صورت تکمیل، استان‌های آذربایجان‌غربی و کردستان را از طریق شهرستان چاراویماق به اتوبان تبریز- تهران وصل می‌کند و یک جاده استراتژیک محسوب می‌شود.

مدنی با اشاره به اینکه متاسفانه با گذشت ۳۰ سال این پروژه هنوز به اتمام نرسیده است، افزود: با بهره‌برداری از این پروژه بار ترافیکی جاده مراغه-هشترود که یکی از جاده‌های پرخطر است، کاهش می‌یابد.

وی اضافه کرد: به صورت ویژه این پروژه را از معاون اول رئیس‌جمهور و وزرات راه و شهرسازی پیگیری کرده و برآورد اعتبار مورد نیاز آن را به سرانجام خواهیم رساند.


وی ادامه داد: از معاون اول رئیس‌جمهور درخواست خواهیم کرد که این پروژه را هم جز مصوبات سفر استانی دولت به آذربایجان‌شرقی قرار دهد.
به گزارش ایرنا، مردم چاراویماق طوماری را در خصوص حل مشکل جاده استراتژیک میانه _چاراویماق _میاندوآب به معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تحویل دادند.
با تکمیل این جاده اهالی بیش از ۱۰۰ روستای اطراف این محور در آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی از مزیت‌های اجرای طرح بهره‌مند خواهند شد که از جمله آنها می‌توان به پایین بودن هزینه نگهداری به ویژه در فصل زمستان به دلیل برف‌گیر نبودن مسیر، حذف پیچ‌های خطرناک و صرفه جویی در مصرف سوخت اشاره کرد.
چاراویماق یکی از شهرستان‌های الگوی اقتصاد مقاومتی بوده و دارای دو بخش به نام‌های مرکزی شامل دهستان‌های چاراویماق مرکزی، چاراویماق جنوب‌غربی، ورقه و قوری‌چای شرقی و شادیان شامل دهستان‌های چاراویماق شرقی و چاراویماق جنوب‌شرقی، یک نقطه شهری به نام قره ‌آغاج و ۲۴۸ آبادی است.
این شهرستان با ۳۱ هزار نفر جمعیت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌شرقی تبریز مرکز آذربایجان‌شرقی واقع است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha