زیرساخت‌های اسکان زائران سالگرد امام در جمکران فراهم است

قم - ایرنا - معاون خدمات زائرین تولیت آستان مسجد جمکران گفت: زیرساخت‌های لازم جهت اسکان زائران ۱۴ و ۱۵ خرداد و بهره‌مندی از فضای معنوی جمکران فراهم است، در خصوص پله برقی، سرویس‌های بهداشتی، نظافت و مفروش کردن صحن‌ها نظارت دقیقی صورت گرفته است.

ابراهیم صدوقی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ستاد ویژه ایام سالگرد ارتحال امام در جمکران تشکیل شده، و این مسجد یک روز قبل و همچنین یک روز بعد ۱۴ خرداد، میزبان زائرانی است که به مرقد حضرت امام مشرف می‌شوند.

صدوقی با بیان اینکه برای اسکان زائران دو شبستان پیش‌بینی شده است گفت: از دهم تا شانزدهم خرداد شبستان امام حسن عسکری (ع) محل اسکان بانوان و شبستان کربلا نیز مکان اقامت مردان است.

وی ادامه داد: برای زائرانی که قصد برپایی چادر مسافرتی دارند، نیز پارکینگ شماره چهار جمکران در نظر گرفته شده، چایخانه‌ها و موکب‌ها هم در ورودی‌های مسجد، آماده پذیرایی از زائران هستند.

معاون مسجد جمکران خاطرنشان کرد: پارکینگ شماره سه مسجد نیز فقط محل توقف اتوبوس‌هایی است که عازم حرم مطهر امام راحل می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه‌هایی با پلیس راهور و شهرداری قم گفت: از نیروهای هلال احمر، بسیج و جامعه پزشکی نیز دعوت شده، دارالشفای مسجد هم برای ارائه خدمات درمانی دائر است.

وی بیان داشت: خادمان افتخاری هم در کنار کادر رسمی در سه شیفت کاری، اقدام به پذیرایی و خدمت‌رسانی می‌کنند و زیر ساخت‌های بهره‌مندی از فضای معنوی مسجد و مواردی مثل پله برقی، سرویس‌های بهداشتی، نظافت و مفروش کردن صحن‌ها مورد بازدید قرار گرفته است.

صدوقی یادآور شد: دفتر وقف مهدوی جمکران متشکل از استادان وقف نیز به صورت ۲۴ ساعته در خدمت زائران است و به کسانی که بخواهند، در وقف سهیم باشند، مشاوره و راهنمایی لازم را ارائه می‌دهد.

وی بیان داشت: کمیته فرهنگی ستاد بزرگداشت ارتحال امام، مسجد جمکران نیز برنامه‌های متنوعی در حوزه‌های مختلف مراسمی، کارگاهی و نمایشگاهی در نظر گرفته است.

وی همچنین اضافه کرد: کمیته امنیتی و انتظامی نیز با همکاری دستگاه‌های امنیتی، وظیفه حفظ امنیت را بر عهده دارد، و کمیته‌های دیگر مانند منابع، رصد، روابط عمومی و بین‌الملل، چاپ و نشر و همچنین عمرانی نیز همه دست‌به‌دست هم دادند تا شرایط خوبی را برای زائران رقم بزنند.

صدوقی در پایان بیان کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی جمکران، پیش‌بینی می‌کنیم زائران در این ایام حضور پر رنگی را داشته باشند./

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha