نماینده مجلس :پارک‌های علم و فناوری بیشتر حمایت می‌شوند

کرمانشاه- ایرنا- نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه در کل کشور بودجه‌هایی که صرف پارک های علم و فناوری شده هیچ هدر رفتی نداشته است، تاکید کرد که باید به صورت جدی پارک های علم و فناوری را مورد حمایت قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمد رشیدی» روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پارک فناوری کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پارک‌های علم و فناوری در جهت شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان و کمک به تجاری‌سازی این شرکت‌ها خوب عمل کرده‌اند.

وی اظهار داشت: پارک علم و فناوی کرمانشاه جزو پارک های خوب کشور است و شرکت های خوبی را شناسایی کرده و فضای خوبی را در اختیار این شرکت‌ها قرار داده است و تاکنون حمایت های جدی از پارک علم و فناوری کرمانشاه انجام شده کما اینکه تا امروز این حمایت ها پایدار بوده است.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس از سال گذشته بحث حمایت از تولید دانش بنیان را در دستور کار قرار داده است. گفت: قانون جهش تولید دانش بنیان در دستور کار مجلس قرار گرفت و مصوب شد.

وی اضافه کرد: با اصلاح ایرادات قانون نهایی ابلاغ شد. این قانون زیرساخت بسیار بزرگی برای تولید در بحث دانش بنیان است، خوشحالیم قبل از فرمایش مقام معظم رهبری حرکت کردیم.

رشیدی اظهار داشت: در بخش قانون گذاری، مجلس یک زیرساخت بسیار عالی برای شرکت‌های دانش بنیان ایجاد کردیم. امیدواریم با اجرای صحیح، دقیق و به موقع آن کمکی به شرکت های دانش بنیان باشد و جهش تولیدی که مدنظر همه اعضای این اکوسیستم هست با این قانون صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: قانون تصویب شده یک بسته کامل عبارت از حمایت های مالی و علمی، معافیت های مالیاتی، حقوق معنوی، تسهیلات و غیره دیده شده است.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث های دانش بنیان ظرفیت بسیار خوبی وجود دارد که از دلایل آن می توان به کمبود ساختار قانونی و اعتماد نکردن به جوانان بوده است. قانون تصویب شده به عنوان یک زیرساخت مناسب می‌تواند توفیق بسیار خوبی برای افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، باشد.

رشیدی به همراه «سیامک آزادی» رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه از شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری کرمانشاه بازدید کرد.

برج فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه یکی از بزرگترین مراکز فناوری کشور است که با مساحت ٢٠ هزار مترمربع در ١۶ طبقه احداث شده است.

برج فناوری کرمانشاه ظرفیت استقرار ۱۱۰ واحد فناور را دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha