استاندار همدان: صلابت امروز جمهوری اسلامی مرهون قدرت فکری امام راحل است

همدان-ایرنا- استاندار همدان، قدرت و عظمت ایران در جهان نزد ملت‌ها و کشورهای مختلف را به دلیل قدرت فکری و رهبرهای حکیمانه امام‌ خمینی‌(ره) و مقام معظم رهبری دانست و گفت: این اقتدار را با عمل به وصایای بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی باید حفاظت و حراست کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علیرضا قاسمی فرزاد» روز پنج‌شنبه در آیین بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) که در استانداری همدان برگزار شد، اظهار داشت: در شرایط کنونی که نظام جمهوری اسلامی به رغم تمامی مشکلات و نحریم های ظلمانه با صلابت و اقتدار مسیر توسعه و پیشرفت را ادامه می دهد ناشی از نیروی فکری، نگاه و خط مشی امام راحل است.

به گفته وی، حضرت امام (ره) شخصیتی بود که ویژگی‌های خاصی داشت و او را از دیگر رهبران نهضت‌های دنیا متمایز می‌کرد چون ایشان شخصیتی الهی، بی‌نظیر و تاریخی بودند که موجب جلب و جذب آحاد مردم و سایر ملل به انقلاب ایران شد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه تفاوت اصلی قیام امام خمینی(ره) با حرکت ها و نهضت های چند سده اخیر این است که در مدت زمان کوتاهی به نتیجه رسید، اظهار داشت: این انقلاب در شرایطی شکل گرفت که نظام پهلوی سیطره و استیلای مستحکمی را در کشور ایجاد کرده بود ولی شخصیت و تدبیر و رهبری امام راحل منشا اثر و موجب سقوط این رژیم شد.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه زندگی و سیره امام راحل برگرفته از زندگی امام حسین(ع) است، گفت: بعد از پیروزی انقلاب، امام خمینی(ره) هیچ تغییری از نظر روحی نداشتند و همان نگاه به مستمندان و اعتقادات در صحبت هایش نمایان بود و مانند یک طلبه ساده در منزلی محقر، جهان اسلام را مدیریت و رهبری می کردند و بدون محافظه کاری با قدرت در مقابل نظام استکبار ایستادند.

وی مهم‌ترین و بارزترین ویژگی و ابعاد شخصیتی امام راحل را شجاعت بی نظیر، توکل و تمسک به قرآن و خداوند لایزال دانست و افزود: در زمان قیام امام(ره) رژیم شاهنشاهی تا بن دندان مسلح بود و کسی جرات کوچکترین حرکتی در مقابل این رژیم استبدادی را نداشت.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: شجاعت بی نظیر امام(ره) باعث شد که قیام سال ۴۲ شکل بگیرد و به رقم تبعید ایشان دست از مبارزه با ظلم و فساد شاهنشاهی برنداشتند.

قاسمی فرزاد اظهار داشت: امام راحل هیچ چیزی از انقلاب برای خود طلب نکرد و همه چیز را وقف کشور کردند و در طول عمر بابرکتشان یک لحظه بخاطر هواهای نفسانی و منویات شخصی کاری را انجام ندادند.

وی، نفی سلطه پذیری و سلطه گری را نگاه خاص امام راحل برشمرد و افزود: خواسته امام خمینی(ره) آزادی همه مظلومان و محرومان جهان از چنگال مستکبران بود که دلیل اصلی تقابل شرق و غرب با این مکتب الهی هم همین است.

استاندار همدان گفت: انقلاب اسلامی در شرایطی شکل گرفت که بعضی کشورها به شرق و بعضی به غرب وابسته بودند اما انقلاب اسلامی بر پایه احکام اسلام و قرآن و با تمسک به این اصول شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه امروزه این تکلیف بر ما و مسوولین است که با نگاه به مردم در مسیر و مدار امام راحل و منویات رهبری معظم انقلاب حرکت کنیم، افزود: در شرایط کنونی بیش از هر موقعیتی به این ارتباط و اتحاد و اتصال نیاز داریم و دشمن تلاش می کند که بین مردم و مسوولان حاکمیت فاصله بیاندازد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha