۱۳ خرداد ۱۴۰۱، ۸:۳۴
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84775567
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گنبدسلطانیه و موزه‌های زنجان ۱۴ خرداد تعطیل است

۱۳ خرداد ۱۴۰۱، ۸:۳۴
کد خبر: 84775567
گنبدسلطانیه و موزه‌های زنجان ۱۴ خرداد تعطیل است

زنجان - ایرنا - معاون میراث‌فرهنگی استان زنجان گفت: گنبدسلطانیه و موزه‌های تحت پوشش این اداره‌کل در روز چهاردهم خرداد مصادف با سالروز رحلت امام‌خمینی (ره) تعطیل هستند.

 محمدرضا محمدپور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مطابق با تقویم تعطیلات سالانه موزه‌های کشور، موزه‌ها و اماکن تاریخی فرهنگی تحت پوشش وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در شش روز مشخص از سال تعطیل هستند.

وی اضافه کرد: بر همین اساس موزه‌های تحت پوشش این اداره‌کل شامل گنبد سلطانیه، موزه مردم‌شناسی رختشویخانه، موزه باستان‌شناسی و مردان نمکی زنجان، موزه باستان‌شناسی ابهر و موزه صنایع‌دستی و غار کتله خور در روز چهاردهم خردادماه مصادف با سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) تعطیل هستند.

این مسوول ادامه داد: اماکن یادشده در روز پانزدهم خرداد همانند سایر روزهای سال از ساعت ۹صبح تا ۱۸ میزبان بازدیدکنندگان هستند.

در زمان حاضر مجموع آثار ثبتی این استان به ۹۰۴ اثر رسیده که شامل ۷۸۵ اثر در فهرست میراث غیرمنقول، ۳۹ اثر در فهرست میراث منقول، ۶۱ اثر در فهرست میراث ناملموس، ۱۸ اثر در فهرست میراث طبیعی و یک اثر در فهرست میراث جهانی است.

 طی سال گذشته با اقدامات انجام شده ۲۸ اثر این استان در فهرست آثار ملی ثبت شده است که سرمایه گذاری های لازم می تواند چشم انداز بهتری را فراهم کند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha