۱۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۳۳
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 84775448
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ هکتار از محلات شیروان زیر پوشش خدمات عمومی شهرداری قرار می‌گیرد

بجنورد-ایرنا- شهردار شیروان از تصویب افزایش ۱۰۰ هکتاری محلات هدف برای ارئه خدمات و تسهیلات بهسازی این شهر خراسان شمالی در سال جاری خبر داد و گفت: این امر به ارتقای سطح زندگی محلات کمک می کند.

عین اله احمدی روز  یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پنج منطقه جدید شناسایی و به محلات هدف افزایش یافت که شامل محله ضلع شمال بیست متری هاشمی، جواد الائمه ۱۴ تا ۴، زیباشهر، گنبدی، ستارخان و هاشمی نژاد، بخشی از خیابان دانشگاه و طالقانی و ضلع غرب کوچه گلستان است.

وی با بیان اینکه این موضوع در استان نیاز به مطالعات مشاور دارد که قرار است مطالعات انجام شود خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح در برنامه بازآفرینی، ۲۰ هزار نفر دیگر از جمعیت شهری زیر پوشش بافت فرسوده قرار خواهند گرفت، همچنین تسهیلات تخفیف ۱۰۰ درصدی عوارض پروانه ساخت برای محلات هدف(بافت فرسوده) به عنوان اولین شهر در خراسان شمالی(پروانه ساخت رایگان) خواهد بود.

احمدی اضافه کرد: ۱۹۰ هکتار شامل چهار محله شهری سکونت گاه غیررسمی و ۱۲۰ هکتار بافت فرسوده شهر است که پروانه عوارض شهرداری با تخفیف ۵۰ درصد صادر و اکنون به ازای هر واحد مسکونی برای ساخت و ساز مسکن در محلات هدف سه میلیارد ریال تسهیلات ویژه پرداخت می شود.

شهردار شیروان با اشاره به اهداف این طرح گفت: سعی بر این است جمعیت زیادی تحت پوشش ساخت و ساز قرار بگیرند و از مزایای پروانه و وام دولتی استفاده کنند تا طرح های بسیاری در این محلات انجام شود و از لحاظ عمرانی پیشرفت کنند که این خود بسته رونق تشویق ساخت و ساز خواهد بود و در شهرک ولیعصر کار عمرانی در دست اجرا است.

احمدی افزود: در این محلات هدف، مجوز دفتر تسهیل گیری برای برقراری عدالت نسبی ایجاد می شود و به جز طرح عمرانی مردم از بسته تشویقی شهرداری برای این محلات( یک بسته ۱۶ بندی برای رونق ساخت و ساز) در نظر گرفته شده تا در ضوابط شهری تسهیل شود و رونق خوبی ایجاد شود.

بیش از ۲۸ هزار نفر از شهروندان شیروان در بافت فرسوده شامل پنج محله با گستره ۳۱۰ هکتار سکونت دارند که این رقم یک‌سوم جمعیت ۸۵ هزار نفری شیروان را شامل می‌شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha