۱۲ خرداد ۱۴۰۱، ۶:۲۱
کد خبر: 84775414
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

انگلیس سامانه موشکی با برد ۸۰ کیلومتر به اوکراین می‌دهد

تهران - ایرنا - بن والاس وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد، لندن سامانه موشکی چند گانه با برد ۸۰ کیلومتر را برای دفاع اوکراین از خود در مقابل روسیه به کی‌یف تحویل خواهد داد.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا از "سی ان ان" با توجه به بیانیه وزارت خارجه انگلیس، این کشور سامانه‌های موشکی‌ ام ۲۷۰ که بردی معادل ۸۰ کیلومتر دارند را در اختیار اوکراین قرار خواهد داد و این تسلیحات "توانمندی نیروهای اوکراین را به شکل قابل توجهی افزایش خواهد داد. "

وزارت خارجه انگلیس همچنین اعلام کرد، تحویل این سامانه‌ها در هماهنگی نزدیک با آمریکا که قصد دارد سامانه موشکی "هیمارس (HIMARS) در اختیار اوکراین قرار دهد، انجام می‌شود. 

این بیانیه افزود، انگلیس نحوه کار با این سامانه را به نیروهای اوکراین آموزش خواهد داد.

به گزارش ایرنا، کالین کال معاون وزیر دفاع آمریکا (پنتاگون) با بیان اینکه واشنگتن تصمیم گرفته است چهار سامانه موشکی هیمارس با برد ۷۰ کیلومتر به اوکراین ارسال کند، ادعا کرد ما هیچ قصدی برای درگیری مستقیم با مسکو و علاقه‌ای به تبدیل این جنگ به جنگ جهانی سوم نداریم. 

در حالیکه جنگ اوکراین وارد چهارمین ماه شده است، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد سامانه موشکی هیمارس (HIMARS) و مهمات آن را برای کی‌یف ارسال می‌کند. 

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد، بسته جدید تسلیحاتی برای اوکراین شامل سیستم‌های موشکی با قابلیت جابجایی بالا است که با دقت می‌توانند اهداف خود را تا فاصله ۸۰ کیلومتری مورد اصابت قرار دهند. 

بایدن در بیانیه‌ای با اعلام بسته جدید تسلیحاتی گفت: آمریکا در کنار شرکای اوکراینی خود خواهد ایستاد و به ارائه تسلیحات و تجهیزات دفاعی به این کشور ادامه خواهد داد. 

وی ادامه داد: این بسته جدید اوکراینی‌ها را با قابلیت‌های جدید و تسلیحات پیشرفته از جمله با سامانه موشکی هیمارس (HIMARS) و مهمات آن تجهیز می‌کند تا این کشور بتواند از خاک خود در برابر پیشروی‌های روسیه دفاع کند. 

آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه آمریکا نیز روز چهارشنبه به وقت محلی از اختصاص ۷۰۰ میلیون دلار کمک تسلیحاتی و تجهیزات نظامی به اوکراین خبر داد. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد. 

جنگ در اوکراین وارد چهارمین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه و ارسال تسلیحات به این کشور همچنان ادامه دارد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha