۱۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۴۷
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84774997
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه همدان: از ظرفیت زائران اربعین برای توسعه اقتصادی استان استفاده شود

همدان-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان حضور حجم بسیار زیاد زائران اربعین در همدان را گامی مثبت در رشد و پیشرفت اقتصاد استان دانست و گفت: تحقق این امر نیازمند برنامه ریزی صحیح در این حوزه است.

به گزارش ایرنا، آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» روز چهارشنبه در دیدار با اعضای ستاد مردمی اربعین حسینی استان همدان، با بیان اینکه حضور زائرین اربعین در استان همدان، ظرفیت عظیمی است که باید به نحو احسن از آن استفاده کرد، اظهار داشت: عبور بیش از یک‌ میلیون نفر زائر از همدان ظرفیتی است که می‌توان هم در عرصه معنوی و هم در عرصه تحقق جهاد تبیین به درستی از آن استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه از موازی کاری‌های احتمالی جلوگیری شود ادامه داد: در این راستا انجام   اقدامات لازم در مباحث گردشگری و معرفی استان و نیز مسائل معنوی و تبلیغی ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به اینکه صنعت گردشگری و کشاورزی ۲ صنعت مهم در استان همدان برای اشتغال جوانان است افزود: حضور این حجم بسیار زیاد از زائران در همدان، می‌تواند در رشد و پیشرفت اقتصاد استان موثر باشد.

امام جمعه همدان: از ظرفیت زائران اربعین برای توسعه اقتصادی استان استفاده شود

آیت الله شعبانی موثقی خاطرنشان کرد: در مسیر رفت و برگشت زائران، با استفاده از ظرفیت‌های داخل استان و تولیدکنندگان خرد و یا کارآفرینانی که محلی برای فروش محصولات خود ندارند، همانند موسسات خیریه و یا بانوان سرپرست خانواده، لازم است که بازارچه‌هایی، مبتنی بر نیاز زائران طراحی شود که به اقتصاد استان و نیز این افراد کمک کند.

وی با اشاره به تجمع هیات‌های حسینی در روز اربعین، اظهار داشت: نتیجه تجمع بزرگ هیات‌ها هویت بخشی به شهر خواهد بود و لذا مطلوب است که تجمع هیات ها به جز ایام اربعین، در ایام محرم نیز در دستور کار قرار گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha