پنج کشتی‌گیر عنوان‌دار مازندرانی در قزاقستان به میدان می‌روند

ساری – ایرنا -  رئیس هیئت کشتی مازندران از حضور پنج کشتی‌گیر عنوان‌دار مازندرانی در دومین دوره مسابقه رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی در سال ۲۰۲۲ خبر داد و گفت: چهار آزادکار و یک فرنگی‌کار مازندرانی برای تعیین جایگاه در رده‌بندی اتحادیه جهانی کشتی طی روزهای آتی در قزاقستان روی تشک می‌روند.

عسگری محمدیان روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: رقابت‌های بین‌المللی جام بولات تورلیخانوف که پس از تورنمنت بین‌المللی جام یاشار دوغو در ترکیه دومین دوره مسابقه دارای سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی در سال ۲۰۲۲ است از فردا آغاز می‌شود و کشتی‌گیران کشورمان نیز در دو شاخه فرنگی و آزاد روی تشک می‌روند. چهار آزادکار و ۱۲ فرنگی‌کار از ایران در این مسابقات حضور دارند که هر چهار آزادکار و یک کشتی‌گیر تیم منتخب ایران از مازندران هستند.

وی افزود: با نظر کادر فنی تیم ملی برای این مسابقات حسن یزدانی در ۸۶ کیلوگرم، کامران قاسم‌پور در ۹۲ کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در ۹۷ کیلوگرم و امیرحسین زارع در ۱۲۵ کیلوگرم به عنوان تیم منتخب ایران در این مسابقات حضور می‌یابند. در تیم منتخب کشتی فرنگی ایران نیز علی‌اکبر یوسفی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم برای کسب رتبه به مصاف حریفان می‌رود.

رئیس هیئت کشتی مازندران خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده علی‌اکبر یوسفی دارنده نخستین و تنها مدال طلای جهانی سنگین‌وزن کشتی فرنگی ایران فردا –پنجشنبه ۱۲ خرداد- روی تشک می‌رود. شنبه ۱۴ خرداد هم امیرحسین فیروزپور و امیرحسین زارع به مصاف حریفان می‌روند و روز یکشنبه ۱۵ خرداد حسن یزدانی و کامران قاسم‌پور مسابقات خود را برگزار می‌کنند.

محمدیان اظهار کرد: چهره‌های نامدار و افتخارآفرین مازندرانی کشتی ایران در این مسابقات برای کسب رتبه‌های بالاتر در رده‌بندی اتحادیه جهانی کشتی مسابقه می‌دهند که نتیجه آن در قرعه‌کشی برای حضور در مسابقات جهانی اثرگذار است.

وی افزود: نخستین مسابقه دارای سیستم رنکینگ، تورنمنت بین‌المللی جام یاشار دوغو ترکیه بود که ۵ تا ۸ اسفند ۱۴۰۰ در استانبول برگزار شد. رقابت‌های بین‌المللی جام بولات تورلیخانوف نیز دومین دوره مسابقه رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی در سال ۲۰۲۲ است که از فردا در شهر آلماتی قزاقستان آغاز می‌شود و ۱۵ خرداد پایان می‌یابد.

به گفته وی در سال جاری میلادی و پیش از مسابقات قهرمانی جهان، دو دوره مسابقه رنکینگ‌دار دیگر برگزار می‌شود. متئو پیلکونه سومین تورنمنت دارای رنکینگِ امسال یکم تا پنجم تیر برگزار خواهد شد و آخرین سری از این نوع مسابقات نیز قرار است ۲۳ تا ۲۶ تیر در تونس برگزار شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha