اولین واحد دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی در سنندج راه‌اندازی می‌شود

سننندج- ایرنا- معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: با توجه به ظرفیت‌های علمی و دانش استان کردستان، اولین واحد بین‌المللی دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی در سنندج راه اندازی می‌شود.

محسن مسچی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از سفر سال گذشته دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به کردستان، تصمیم بر این شد که اولین واحد دانشگاه بین المللی مستقل مذاهب اسلامی در سنندج تاسیس شود.

وی اضافه کرد: ساختمان بسیار خوبی برای انتقال دانشگاه مذاهب اسلامی در سنندج در نظر گرفته شده و بنا بر این است در مرحله اول دانشجویانی کُرد از اقلیم کردستان عراق و در مرحله بعد، دانشجویان کُرد زبان که در کشورهای دیگر حضور دارند، در این دانشگاه پذیرش شوند.

 معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه این واحد بین‌المللی عمدتا برای دانشجویان کرد زبان در نظر گرفته شده است، افزود: طی ۲ هفته اخیر، با دستگاه های مربوطه از جمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مذاکره صورت گرفته و قرار است ظرف سه ماه آینده کارهای انتقال ساختمان انجام شود.

مسچی ادامه داد: ما نیز در تهران کارها را از جهت هیات علمی و رشته های قابل تدریس، پیگیری می کنیم و اگر مقدمات آن در استان به سرعت انجام شود، ما هم سرعت عمل زیادی برای راه اندازی آن خواهیم داشت به گونه ای که حتی در سال تحصیلی جدید آغاز به کار کند.

وی یادآور شد: دانشگاه مذاهب اسلامی مجمع جهانی تقریب مذاهب، ۳۰ سال است که فعالیت دارد و بزرگانی مانند ماموستا شیخ الاسلام در آن مشغول به تحصیل و تدریس بوده اند.
 

جشنواره کن ابزار هنری استکبار است

معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بخش دیگری از گفت و گو به جشنواره کن فرانسه و توهین به ساحت امام رضا(ع) در قالب فیلم عنکبوت مقدس اشاره کرد و گفت: سوابق این جشنواره نشان می دهد شرکت کنندگان در آن عمدتا کسانی هستند از زبان ملت اقدام به سیاه نمایی علیه مکتب، مرام و فرهنگ ملی کشور می کنند.

مسچی جشنواره کن را زبان هنری استکبار و دشمنان دین و معنویت دانست و افزود: افراد شرکت کننده در این جشنواره، با یک نگاه لیبرالی، اومانیستی و ضدیت با دین و فرهنگ ملی کشورمان شرکت کردند و قطعا این جشنواره نمی تواند بازتاب خیر داشته باشد.

وی اظهار داشت: آنانکه در جشنواره کن از طرف نگاه ایرانی حضور یافته و جایزه دریافت کردند، کسانی هستند که سیاه نمایی کرده و ضدیت با مبانی دینی و فرهنگی ما داشتند.

معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یادآور شد: برای آشنایی با سوابق کسی که مبتکر این کار زشت بوده، بررسی پرونده فکری و عملکردش در گذشته در کشورمان و هنگام حضور در خارج از کشور، کفایت می کند.

مسچی ادامه داد: امام رضا(ع) و مشهد مقدس، قطب فرهنگی کشور ما و قبله گاه همه ایران است و اگر کسی ایرانی باشد، قطعا این جسارت را نمی کند و کسی که این جسارت را می کند، نه ایرانی، نه مسلمان، نه ملی و مذهبی و نه فرهنگی است.

وی توهین به ساحت امام رضا(ع) و بی احترامی به عقاید را کنار گذاشتن خط قرمزها در گفتمان دینی و فرهنگی و آن را محکوم دانست و افزود: اولین مسوولیت برخورد با این اهانت، با مسوولان رسانه ای، هنری و سینمایی کشور و همه جهان اسلام است.

معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: مجمع تقریب مذاهب نیز برخورد با هتاکان را وظیفه خود می داند و حتما در این رابطه اعتراض و مقابله خواهد کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha