۱۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۵۹
کد خبر: 84774620
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازدید از موزه‌های استان مرکزی برای همیاران طبیعت رایگان شد

اراک - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: بازدید از موزه‌های این استان برای همیاران طبیعت سراسر کشور رایگان شد.

«عبدالحسین محمدی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس تفاهم نامه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان همیاران طبیعت سراسر کشور می توانند با ارایه کارت همیار طبیعت(کارت ملی) به صورت رایگان از موزه‌های استان بازدید کنند.

وی ادامه داد: همچنین در راستای اجرای این تفاهم نامه همیاران طبیعت سراسر کشور می‌توانند از تخفیف ۳۰ درصدی بلیط غار چال نخجیر شهرستان دلیجان بهره‌مند شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی یادآور شد: ۲ هزار و ۲۸۰ همیار طبیعت مروج، همیار طبیعت مروج دانش آموزی و همیار طبیعت محافظ در این استان با این اداره کل همکاری می‌کنند  که یک هزار و ۵۰ نفر از این افراد سال ۱۴۰۰ و بقیه در سال‌های گذشته در راستای حفظ و حراست از اراضی طبیعی و ملی، کارت عضویت همیار طبیعت را دریافت کنند.

محمدی گفت: مردم و دوستاران طبیعت می‌توانند از طریق سامانه  hamyartabiat.frw.ir برای حفاظت و حراست از عرصه‌های طبیعی به عنوان همیار طبیعت ثبت‌نام کنند.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha