۱۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۰۹
کد خبر: 84774538
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاخیر در عملیات ساخت و ساز واحد نیروگاه هسته ای هند

تهران- ایرنا - عملیات ساخت و ساز واحد نیروگاه هسته ای در غرب ایالت «گجرات» هند با تاخیر مواجه شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری «رویترز» ساخت و ساز گروه شرکت های انرژی هسته ای هند، چهارمین واحد نیروگاه «کاکراپارا» که قرار بود امسال تولید تجاری خود را آغاز کند هنوز تکمیل نشده و بیش از یک سال دیگر زمان برای اتمام این پروژه لازم است. 

به نوشته این رسانه، در نامه غیررسمی وزارت نیروی هند به تاریخ ۱۰ مه آمده است: «واحد ۴ در حال ساخت و ساز است و تا مارس ۲۰۲۴ عملیات ساخت و ساز تکمیل می شود.» 

براساس گزارش وزارت نیروی هند قرار بود عملیات تجاری این واحد ۷۰۰ مگاواتی در غرب ایالت «گجرات» امسال و تا پایان مارس ۲۰۲۳ آغاز شود. این تاخیر به دلیل آتش سوزی در بخش های این واحد پیش آمده است.

وزارت نیروی فدرال هند و گروه شرکت های انرژی هسته ای این کشور تاکنون در این باره اظهارنظری نکردند.

تاخیر در تکمیل این پروژه به ضرر هند است که در حال تلاش برای ادامه حذف دی اکسید کربن است و نیروگاه های خورشیدی نیز در طول شب جوابگوی نیاز برق در این کشور نیستند.

انرژی هسته ای به زحمت ۳ درصد ظرفیت برق هند را تامین می کند و این بخش به دلیل فقدان سرمایه گذاری خارجی و انتقادها بر سر مسائل امنیتی لنگان لنگان پیش می رود.

داده های وزارت نیروی هند نشان می دهد ظرفیت نصب شده نیروگاه های انرژی هسته ای هند دستکم برای مدت ۵ سال است که راکد باقی مانده است. ظرفیت زغالسنگی تا ۴ درصد و ظرفیت آبی تا ۵ درصد در مدت مشابه رشد داشته است. این درحالی است که افزایش انرژی های تجدیدپذیر در میانه فشارها برای برنامه هوای پاک ۲ برابر شده است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha