نمایندگان به جای دخالت در انتصابات به وظایف قانونی خود عمل کنند

تهران –ایرنا – عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس به جای ورود به انتصابات ، باید به وظایف و مسئولیت‌ها، تکالیف و آنچه که در چارچوب نمایندگی برای آن‌ها تعریف شده است عمل کنند.

حسینعلی حاج دلیگانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا،‌ درباره تاکید رهبر معظم انقلاب به عدم دخالت نمایندگان در انتصابات گفت:  دولت و مجلس از نظر شرعی و قانونی ملزم هستند به فرمایشات رهبری انقلاب ملتزم باشند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عدم دخالت نمایندگان در انتصابات به سود آنها و مجلس است، افزود: هرچقدر نمایندگان از موضوع دخالت در عزل و نصب‌ها دور باشند، امور نظارتی را با دقت بیشتری و بدون هیچگونه ملاحظه‌ای انجام می‌دهند.

وی  تاکید کرد: نمایندگان مجلس به جای ورود به انتصابات مسئولان، باید به وظایف و مسئولیت‌ها، تکالیف و آنچه که در چارچوب نمایندگی برای آن‌ها تعریف شده است عمل کنند.

حاجی دلیگانی اضافه کرد:‌ طبق فرمایش رهبر معظم انقلابطبق اصل تفکیک قوا،‌ هر مسئولی در هر جایگاهی باید پاسخگوی عملکرد خود باشد. به عنوان مثال وقتی وزیر کشور استاندار را انتخاب می‌کند یا استاندار، مسوولیتی به فردی می‌دهد، باید پاسخگوی این انتخاب‌ها باشند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس ادامه داد: البته رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند دولت از نظرات مشورتی نمایندگان استفاده کند که نکته بسیار درستی است. به عبارتی نماینده از حوزه انتخابیه خود، مردم و توانایی مسئولان آن منطقه شناخت دارد و  اگر از چنین فردی مشورت گرفته شود در حقیقت به دولت کمک شده است.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: دولتمردان می‌توانند برای پیشبرد اهداف نظام و تکالیفی که بر عهده دارند از ظرفیت نمایندگان استفاده کرده و در برخی از امور از مشاوره آنها بهره‌مند شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha