۱۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۵۷
کد خبر: 84773940
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۶۰۰ خادمیار رضوی در سامانه استان مرکزی ثبت اطلاعات کردند

اراک - ایرنا - دبیر کانون خدمت های رضوی در استان مرکزی گفت: تاکنون بیش از چهار هزار و ۶۰۰ خادمیار در سامانه به‌منظور توسعه فرهنگ‌ رضوی و کمک به‌ محرومان در کنار نهادهای حمایتی ثبت اطلاعات کردند.

 به گزارش خبرنگار ایرنا "محمد بخشی" عصر سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه کرامت افزود: بیش از ۱۵۰ کانون خادمیاری محلی در استان تشکیل شده که مسئولیت شناسایی نیازمندان و محرومیت محلات را دارند و اقدامات حمایتی برای آنها انجام می‌دهند.

وی بیان داشت: تشکیلات دفتر خادمیاری آستان قدس رضوی در استان مرکزی، براساس سیاست و شیوه‌نامه‌های تبیین شده جدید تحت منویات مقام معظم رهبری و تولیت آستان قدس رضوی خدمتگزاری با نام و یاد مبارک امام رضا (ع) را دنبال می کند و این خدمتگزاری‌ها تنها معطوف به حرم مطهر رضوی نیست بلکه هر شخص به عنوان خادمیار می‌تواند در هر نقطه از ایران اسلامی به نام مبارک امام رضا (ع) به مردم خدمت کند.

دبیر کانون خدمت‌های رضوی در استان مرکزی اظهار داشت: شعار محوری امسال در دهه کرامت "همه خادم الرضاییم" خدمت کریمانه و جهاد عالمانه است که تمام برنامه ها با این رویکرد برگزار می‌شود و تاکنون بیش از ۱۳۰ برنامه در دهه کرامت در استان مرکزی پیش بینی شده و به طور قطع شمار برنامه‌ها تا پایان این دهه افزایش می‌یابد.

بخشی ادامه داد: در راستای گرامیداشت دهه کرامت در استان مرکزی شبکه خدمیاران رضوی برنامه های متنوعی پیش بینی کرده و این ایام فرصتی مناسب برای جلوه بخشی ارادت بی نظیر مردم به ساحت مقدس حضرت رضا(ع) است.

وی تصریح کرد: برگزاری برنامه چهارشنبه‌های امام رضایی، نشست تخصصی با اصناف استان مرکزی برای اجرای برنامه هر خدمت به نام مبارک امام رضا(ع) در سطح اصناف و مردم و همچنین برگزاری برنامه جشن تولد آرزوها برای ۴۰ نفر از دختران سرطانی ۴ تا ۸ ساله برای محقق کردن آرزوهای آنها از جمله برنامه های روز چهارشنبه اولین روز دهه کرامت است.

دبیر کانون‌ خدمت‌های رضوی در استان مرکزی گفت: اهدای خون خادمیاران رضوی با لباس خادمیاری در روز پنج شنبه، برگزاری دعای ندبه در منطقه کرهرود و در ایام ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و سالگرد قیام ۱۵ خرداد رویکرد برنامه ها عزاداری ، یادواره های شهدا و جهاد تبیین و همچنین آذین بندی محله ها و مساجد ، راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی و برگزاری جشن های دهه کرامت از ۱۶ خرداد ماه آغاز می‌شود.

بخشی عنوان کرد: پویش خدمت کریمانه و جهاد عالمانه برای مشارکت عموم مردم در جهت انجام یک خدمت به نام مبارک حضرت رضا(ع) در طی دهه کرامت در سطح استان انجام می‌شود و رویکرد این پویش خدمت رسانی به مردم و ولی نعمتان است.

وی تاکید کرد: دیدار با خانواده معظم شهدا، تجلیل از خانواده معظم شهید احسان قدبیگی با حضور خادمیاران آستان قدس رضوی، اعزام زائر اولی ها به مشهد مقدس و اسکان آنها توسط آستان قدس و تقبل هزینه رفت و آمد آنها توسط خیرین، گلباران مزار مطهر شهدا، پیاده روی خانوادگی خادمیاران رضوی در میدان کوهنورد اراک از دیگر برنامه ها است.

بخشی خاطرنشان کرد: اکران فیلم موقعیت مهدی در سالن ستارگان اراک، اطعام رضوی و توزیع بسته های معیشتی توسط دفاتر کانون های خدمت رضوی، برگزاری جشن بزرگ بانوان رضوی در سالن ایت الله اراکی و در نهایت جشن بزرگ امام رضایی ها در روز ولادت حضرت رضا(ع) از مهمترین برنامه ها است.

دبیر جشنواره زیر سایه خورشید استان مرکزی نیز در این نشست بیان داشت:کاروان جشن زیر سایه خورشید یکی از مردمی ترین اقدامات فرهنگی است که بیش از یک دهه این برنامه در استان مرکزی برگزار می شود و منظور از کاروان زیرسایه خورشید حضور خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) در تمام شهرستان ها و شهرهای کوچک و حتی روستاها و مناطق محروم است که با حضور خود و با یک سری تبرکات حالت معنوی مناطق را تغییر می دهند.

" سعید پیرایش" افزود: از فردا چهارشنبه ۱۱ خرداد ماه همزمان با شروع دهه کرامت و روز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) کاروان زیرسایه خورشید فعالیت خود را در استان آغاز می.کند و هر روز در یک شهر مشرف می شوند که فردا ۱۱ خرداد در ساوه، ۱۲ خرداد در فراهان، ۱۳ خرداد در خنداب، ۱۴ خرداد در کمیجان ، ۱۵ خرداد در شازند، ۱۶ خرداد در دلیجان،  ۱۷ خرداد در محلات، ۱۸ خرداد در خمین، ۱۹ خرداد در آشتیان ، ۲۰ خرداد در تفرش و ۲۱ خرداد در اراک حضور می‌یابند.

وی بیان کرد: استقبال مردمی در میادین اصلی شهرها، حضور در بیمارستان ها، زندان ها، کمپ های ترک اعتیاد و مراکز بهزیستی جهت عیادت ، حضور در بیوت ائمه جمعه و خانواده معظم شهدا جهت تجلیل از آنها، حضور در مراکز صنعتی و تولیدی دانش بنیان جهت تجلیل از فعالین تولیدی و کارگران، حضور در مناطق محروم و روستاها و برگزاری جشن های مردمی از مهمترین برنامه های کاروان زیرسایه خورشید در شهرستان ها است.

دبیر جشنواره زیر سایه خورشید استان مرکزی یادآور شد:در ایام رحلت حضرت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد رویکرد تمام برنامه ها آیین گرامیداشت، یادواره های شهدا و برنامه‌های جهاد تبیین است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha