اصرار برخی نمایندگان برای دخالت در انتصابات اشتباه است

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه نمایندگان در انتخاب مدیران اجرایی نباید دخالت کنند،اظهار داشت: دخالت نمایندگان در انتصابات و اصرار بر انتخاب برخی افراد اشتباه است. 

بهروز محبی نجم‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با تاکید بر عدم دخالت نمایندگان در انتصاب مدیران اجرایی گفت: طبق قانون اساسی همه قوا مستقل هستند اما نمایندگان باید بر عملکرد مسئولان اجرایی نظارت داشته باشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس افزود: متاسفانه گاهی مسئولان اجرایی که با نظر نمایندگان انتخاب نمی‌شوند بسیاری از مسائل را آنطور که مدنظر نماینده است،پیگیری نمی‌کنند.

محبی نجم‌آبادی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه نمایندگان در انتخاب مدیران اجرایی نباید دخالت کنند،اظهار داشت: دخالت نمایندگان در انتصابات و اصرار بر انتخاب برخی افراد اشتباه است. 

نماینده مردم سبزوار در مجلس عنوان کرد: ما معتقدیم مسئولین اجرایی، استاندار و مدیرکلی که قرار است تصمیم بگیرند باید به نظر نمایندگان توجه کند زیرا نماینده شناخت دارد و ممکن است، تذکری بدهد اما اینکه نماینده دخالت کند و مقابل آنها بایستد و خدای ناکرده سیستم را به سمت سوال و استیضاح تهدید کند شیوه درستی نیست.

محبی نجم‌آبادی تصریح کرد: نمایندگان می‌توانند در عین حفظ شأن نظارتی خود، بر عملکرد مدیران اجرایی نظارت کنند،نظارت و اجرا در هم تنیده هستند و اگر نیروی اجرا با نماینده هماهنگ نباشد مشکلات حوزه انتخابیه حل نمی‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha