۱۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۱۴
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84773274
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راهیان نور، فناوری نرم در مقابل تهاجم دشمن است

۱۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۱۴
کد خبر: 84773274
راهیان نور، فناوری نرم در مقابل تهاجم دشمن است

سنندج- ایرنا- مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان گفت: راهیان نور زیارت با معرفت بوده و یک ابزار و فناوری نرم در مقابل جنگ نرم و تهاجم دشمن به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی جعفرنژاد روز سه‌شنبه در نشست هماهنگی کمیته بسیج دانش آموزی و فرهنگیان استان کردستان اظهار داشت: راهیان نور ظرفیتی برای به تصویر کشیدن مظلومیت نظام اسلامی و جوانانی است که با دستان خالی ولی با اعتقاد و ایمان در برابر جبهه استکبار ایستاده و پیروز شدند.

وی با بیان اینکه این رشادت‌ها باید در راهیان نور برای نسل جوان روایت‌گری و دستاوردها بیان شود، اضافه کرد: پیوند و ارتباط نسل‌ها با نسل اول انقلاب، سازندگی و ایجاد دگرگونی در افراد و بازدارندگی از جمله اهداف مهم راهیان نور است.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان یادآور شد: راهیان نور صحنه‌هایی از غیرت ملی و دینی رزمندگان و قهرمانان واقعی در برابر مبارزه با دشمن و استکبار را به مردم و جوانان معرفی می کند لذا باید با استفاده از این ظرفیت عظیم فرهنگی، نسبت به تبیین مسائل دفاع مقدس اقدام کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های آموزش و پرورش در اجرای راهیان نور و تربیت نسل جدید در مسیر اهداف عالیه اسلام و انقلاب اسلامی، ابراز امیدواری کرد، با همکاری ۲ نهاد آموزش و پرورش و سپاه این برنامه با موفقیت برگزار شود.   

کیفیت اجرای راهیان نور نباید دست خوش مسائل قرار گیرد

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست با اشاره به اهداف مقدس اردوهای راهیان نور، بر پیگیری با قوت این برنامه با همکاری و کار تیمی ۲ نهاد آموزش و پرورش و سپاه تاکید کرد و اظهار داشت: کیفیت اجرای این برنامه نباید دست خوش مسائل قرار گیرد.
راهیان نور، فناوری نرم در مقابل تهاجم دشمن است

هاشم ناظمی جلال افزود: اجرای با کیفیت اردوهای راهیان نور دانش آموزی با حضور روایان و تمهید مقدمات و پیش بینی برنامه های ایاب و ذهاب و رعایت قوانین و ضوابط اردویی و همراهی مربیان و مسائل تغذیه ای باید با جدیت دنبال شود.

وی همچنین خواستار هماهنگی لازم برای برگزاری جلسات بسیج دانش آموزی و فرهنگیان و پیگیری همزمان برنامه‌های هر بخش شد و گفت: در اجرای برنامه‌های مشترک بر قوانین و مقررات هر ۲ نهاد توجه شود.

بازدید پنج هزار دانش‌آموز کردستانی از یادمان‌های دفاع مقدس

مسوول سازمان بسیج دانش‌آموزی کردستان نیز اظهار داشت: سال ۱۴۰۰ با همکاری بسیج دانش آموزی و آموزش و پرورش، پنج هزار نفر به یادمان‌های مصوب استان ( بانه، مریوان و سنندج ) اعزام شدند.

اصغر عبدی فر افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز در اجرای مرحله عملی درس آمادگی دفاعی هزار و ۸۲۰  دانش‌آموز به صورت مدرسه ای و کلاسی در اردوی راهیان نور شرکت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین در همین راستا کانال اردوی راهیان نور دانش آموزان استان در بستر شبکه شاد راه‌اندازی و بروز رسانی شده و این برنامه از طریق فضای مجازی هم پیگیری می‌شود.

مسوول سازمان بسیج دانش‌آموزی کردستان به برگزاری برنامه فصل رویش در تابستان سال جاری به روال سال های گذشته اشاره کرد و خواستار هماهنگی بین دستگاهی و پشتیبانی فعالیت‌های این برنامه شد.

در این نشست مقرر شد اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور بر اساس سامانه نظارت و کنترل و با لحاظ قوانین اردویی و اخذ مجوز و بارگذاری مدارک و مستندات در سامانه انجام شود. 

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha