نمایندگی اداره کل بازرسی گلستان در گنبدکاووس دایر می‌شود
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس - ایرنا - مدیرکل بازرسی گلستان گفت: به منظور دسترسی آسانتر مردم به سازمان بازرسی و ارائه گزارشات مرتبط با تخلفات اداری و اقتصادی، نمایندگی این اداره کل در شرق استان به زودی در شهرستان گنبدکاووس دایر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدتقی حاجی مشهدی روز سه‌شنبه درجمع تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان گنبدکاووس با موضوع اجرای طرح نظارتی ویژه و بازدید سرزده از ادارات و نهادهای متولی حوزه تنظیم بازار و دستگاه‌های خدمات رسان افزود: این طرح به‌منظور کمک به دولت و اجرای درست طرح مردمی سازی یارانه‌ها، باحضور سرزده کارشناسان اداره کل بازرسی گلستان در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: دراین طرح نظارتی که هر روز در یک شهرستان گلستان اجرا می‌شود، کارشناسان اداره کل بازرسی استان بازدیدهای سرزده‌ای را از بازار، دستگاه‌های حوزه تنظیم بازار و رصد نحوه خدمات رسانی به مردم توسط دستگاه‌های اجرایی پُر مخاطب مانند بانک‌ها، شهرداری و ادارات آب، برق و گاز انجام و در نهایت گزارش آن به سازمان بازرسی کل کشور ارسال می‌شود.

حاجی مشهدی با تمجید از اقدام شجاعانه رییس جمهور برای اجرای مردمی سازی یارانه‌ها، ادامه داد: آیت الله رییسی که در مقطعی رییس سازمان بازرسی کل کشور بودند و نیز سمت‌های عالی قضایی داشتند، بشدت خواستار مبارزه با مفاسد اقتصادی هستند.

مدیرکل بازرسی گلستان گفت: براساس همین راهبرد رییس جمهور، قرار است برای نخستین بار "بازرسی ویژه" نهاد رییس جمهوری بزودی تشکیل و در همه استان‌ها راه اندازی شود تا به صورت محسوس و نامحسوس بازرسان ویژه بر فعالیت‌های ادارات و نهادها و بازار نظارت نمایند. 

وی، مبارزه با فساد اقتصادی را از رویکردهای مهم سازمان بازرسی کشور دانست و افزود: در این حوزه علاوه بر اقدامات پیشگیرانه با متخلفان بشدت برخورد می‌شود.

حاجی مشهدی اضافه کرد: فقط در استان گلستان و طی ۲ سال گذشته حدود ۴۰ فقره پرونده فساد اقتصادی، اختلاس و ارتشا از مبالغ ۲۰۰ میلیون ریال تا ۸۰ میلیارد ریال تشکیل و با متخلفان برخورد شده است.

وی با تاکید برضرورت تقویت واحدهای نظارتی درون سازمانی توسط ادارات و نهادها برای پیشگیری از وقوع جرائم و مفاسد اقتصادی گفت: متاسفانه فسادها و جرائم اقتصادی همانند شمشیر دو لبه است از یک طرف مردم خوشحال می شوند که دستگاه‌های نظارتی و بازرسی به وظایف خود عمل و با متخلفان برخورد می‌کنند اما از طرف دیگر این فسادها برای نظام اسلامی هزینه دارد و بازرسی‌ها و نظارت‌ها را زیرسوال می‌برد که اگر درست انجام شود، نباید تخلفی رخ دهد.

مدیرکل بازرسی گلستان همچنین گفت: سامانه ۱۳۶ سازمان بازرسی کشور آماده دریافت گزارش تخلفات اداری و جرائم اقتصادی از سوی مردم است.

فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این نشست با قدردانی از تلاش‌های سازمان بازرسی، نظارت را لازمه انجام صحیح امور در مجاری قانونی دانست و گفت: بسیاری از تخلفات و جرائم اقتصادی به سبب ضعف نظارت‌های درون سازمانی رخ می‌دهد. 

مهدی دهرویه بابیان اینکه هم اکنون چندین تیم‌ بازرسی و نظارت بر بازار و نانوایی‌ها در گنبدکاووس نظارت دارند، افزود: هم اکنون وضعیت بازار در این شهرستان آرام و دارای ثبات نسبی است و کالاهای عمومی به اندازه کافی در فروشگاه‌ها و انبارها موجود است و مردم شیعه و اهل سنت گنبد همراهی خوبی با اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها دارند. 

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha