بیش از پنج هزار زائر از خراسان رضوی امسال به سرزمین وحی مشرف می‌شوند

مشهد- ایرنا- مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی گفت: در حج امسال تعداد پنج هزار و ۶۵ زائر از استان خراسان رضوی در قالب ۴۰ کاروان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد که از این تعداد ۳۰ کاروان مدینه قبل و ۱۰ کاروان مدینه بعد هستند.

عباس خداشناس روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲ هزار و ۹۰۰ زائر از شهر مشهد هستند که در قالب ۲۲ کاروان زیارتی به حج اعزام می شوند.

وی ادامه داد: آغاز نام‌نویسی در کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۱ خراسان رضوی از یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده بود که بر اساس آن متقاضیان تشرف به حج تمتع از بین ثبت‌ نامی‌های کاروان‌های حج سال ۱۳۹۹ که وجوه مربوطه را پرداخت کرده‌ و تاکنون انصراف نداده بودند، اقدام به انتخاب کاروان و ثبت‌ نام نهایی کردند.

مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی گفت: بر اساس اعلام کشور عربستان امکان پذیرش حجاج بالای ۶۵ سال در حج سال جاری فراهم نشده است و در حج ۱۴۰۱ زائران زیر ۶۵ سال مشمول ثبت‌ نام و اعزام شدند که در این راستا ثبت نام کنندگان در حج ۱۳۹۹ که تاریخ اسناد ودیعه گذاری ایشان تا ۱۰ مردادماه ۱۳۸۶ بود در نوبت‌های مختلف برای ثبت نام فراخوان شدند.

خداشناس افزود: دولت عربستان در حج امسال اعلام کرده است که زائران حج  برخی از کشورها با توجه به شرایط موجود آن باید علاوه بر واکسن مننژیت، دز یادآور واکسن فلج اطفال را نیز تزریق کنند و  زائران ثبت‌نامی در حج باید حداقل برای تزریق ۲ دز واکسن کووید ۱۹ که شامل سینوفارم و آسترازنکا بوده و مورد تایید عربستان است اقدام کرده باشند و تا قبل از اعزام نیز برای تزریق دز سوم واکسن خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: امسال ثبت‌ نام جدید برای کاروانهای حج نداشتیم و هم اکنون تمامی کاروان‌ها تکمیل ظرفیت شده است و در حال برگزاری کلاس‌های آموزشی هستند.

مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی گفت: معاینات پزشکی زائران نیز انجام شده و کارهای گذرنامه حجاج در حال انجام است و پروازهای حج استان از روزهای پایانی خرداد ماه آغاز خواهد شد.

خداشناس در پاسخ به میزان افزایش هزینه های کاروانها افزود: بر اساس تصمیم سازمان حج قرار شد کسانی که در سال ۹۹ نسبت به واریز هزینه حج اقدام کرده بودند قرار شد پول خود را برداشت نکنند چرا که هزینه‌های سفر آنان با ارز نیمایی در بانک ملی ذخیره شده  و امسال گرانی‌ شامل ایشان نشده است و اضافه پرداختی نخواهند داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha