۱۰ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۴۹
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84773003
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه‌های آزاد سمنان و تفت در بخش آزمایشگاه زلزله همکاری می‌کنند

سمنان- ایرنا- معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان گفت: دو تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان سمنان و تفت در بخش آزمایشگاه ژئوتکنیک لرزه‌ای و سازه و زلزله با هدف بهره‌مندی از توانایی‌های علمی، تحقیقاتی، آموزشی و فرهنگی مشترک منعقد شد.

به گزارش ایرنا، محمدکریم سهرابی درباره انعقاد این تفاهم‌نامه ها در قالب برنامه های رویداد ملی «عصر امید» به رسانه ها گفت: بر اساس این تفاهم نامه ها، آزمایشگاه سازه و ژئوتکنیک لرزه ای واحد سمنان و آزمایشگاه سازه و زلزله واحد تفت متعهد به همکاری شدند.

معاون پژوهش و فناوری واحد سمنان بیان کرد: توجه به چشم انداز توسعه بلندمدت شهرهای بزرگ ایران در راستای ایمن سازی و بهسازی تمامی ساختمان ها، نیاز به مراکز تحقیقات زلزله در زمره تقاضای روزافزون است و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری گامی در راستای تحقق اهداف در زمینه توسعه شهرهای بزرگ ایران و ایمن ‌سازی ساختمان خواهد بود.

وی افزود: برای ایجاد ساز و کارهای لازم و تقویت انگیزه در مجامع علمی و صنعتی جامعه، نیاز شدیدی به شبیه‌سازی نیازهای بازار در سایه همکاری نهادهای علمی احساس می‌شود و این مراکز می‌توانند گام موثری در راستای تامین این نیاز اساسی بردارند.

سهرابی افزود: وجود مراکز تحقیقات قوی سازه و زلزله در کشور نه تنها امکان رایه خدمت به دانشگاه‌ها و بخش صنعت ساختمان کشور را میسر و تسهیل می‌کند بلکه منبع درآمدی پایدار برای دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می شود.

برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی مشترک، بازدید از مراکز تحقیقاتی طرفین، پایان نامه های مشترک، پژوهش و تحقیق در مورد سازه های پیش ساخته فلزی و بتنی، انجام پروژه های تجاری مشترک و انجام پروژه های مشترک مرتبط با بتن های توانمند در اتصالات، از جمله مفاد این دو تفاهم نامه است که به امضاء دو طرف رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha