دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور بر ۲۸ رسته فعالیت اقتصادی برای تحقق شعار سال تمرکز می‌کند

سمنان- ایرنا- مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: کنسرسیوم صنعتی این دانشگاه ۲۸ رسته فعالیت اقتصادی شامل رسته صنایع نفت، گردشگری، پوشاک و غذایی با مطالعه اسناد بین المللی و بر اساس استاندارد IC تعیین کرد و برای تحقق شعار سال بر آن‌ها تمرکز می‌کند.

سید علی موسوی روز دوشنبه در حاشیه سمینار نگاه نو به توانمندی های دانشگاه فنی و حرفه‌ای و شرکت‌های دانش‌بنیان و نقش آن‌ها در توسعه صنعت کشور در سالن اجتماعات دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به خبرنگار ایرنا گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور بر اساس شعار سال، برنامه تحولی تدوین کرد که در همه حوزه‌های زیر مجموعه این دانشگاه شامل ۱۸۰ دانشکده، این برنامه تحولی اجرایی و عملیاتی شود.

وی افزود: یکی از این برنامه‌ها، تشکیل کنسرسیوم‌های صنعتی (گروه تصمیم‌گیران) است که با هدف تحقق شعار سال با کمک دولت و صنعت تشکیل شد  و بر این اساس، پیشرانان فناوری و صنعت شناسایی می‌شوند و ارتباط بین رسته‌های ۲۸گانه و پیشرانان برقرار می شود.

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه در مرحله بعد، ارتباط بین رشته‌های موجود در دانشگاه فنی و حرفه‌ای با این پیشرانان برقرار می‌شود گفت: ارتباط بین رسته فعالیت‌های اقتصادی و پیشرانان فناوری در کشور خوب است اما ارتباط بین نظام آموزشی و پیشرانان فناوری و رسته‌های صنعتی ضعیف است.

موسوی بیان کرد: هدف دانشگاه فنی و حرفه‌ای بازبینی عناوین رشته‌های فناوری، تامین نیروی انسانی مورد نیاز صنایع و انجام پژوهش‌های مساله محور است به صورتی که اختراع دانشجویان، بر اساس نیازمندی‌های صنایع استان و ارتباط با صنعت انجام شود.

وی افزود: ۹۵ درصد افرادی که جذب بازارهای کار می‌شوند، دانش‌آموخته دانشگاه فنی و حرفه‌ای هستند.

 مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: ملاقات دانشجویان فنی و حرفه‌ای در کنار کارآفرینان موفق و شنیدن سخنان آنان می‌تواند تغییر نگرش دانشجویان به سمت کارآفرینی را رقم بزند زیرا اساتید دانشگاه با وجود اینکه در تدریس علم و ارائه مقالات علمی قوی هستند، در زمینه کارآفرینی عملیاتی توانمند نیستند.

به گزارش ایرنا، اولین کنسرسیوم صنعتی کشور به دلیل ظرفیت بالای سمنان در این استان برگزار شد.

دانشگاه فنی و حرفه ای بیش از ۱۸۰ هزار دانشجو و ۱۵۰ رشته در بخش های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha