دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی: امت اسلامی با وجود همه فشارها و چالش‌ها بیدار است

تهران- ایرنا- حجت الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در نامه‌ای به محمد الحلبوسی رئیس مجلس نمایندگان عراق از تصمیم مجلس این کشور در جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تجلیل و تاکید کرد که امت اسلامی با وجود همه فشارها و چالش‌ها بیدار است.

به گزارش ایرنا از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام شهریاری با ارسال نامه‌ای به الحلبوسی رئیس مجلس نمایندگان عراق نوشت: تصمیم مجلس نمایندگان عراق در جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تعبیر روشنی از اراده مردم عراق در داشتن زندگی آزاد و کریمانه و رد ظلم ستمگران و دشمنی متجاوزان و بالاتر آن تعبیر روشنی از اراده همه ملت‌های عربی و اسلامی و ملت‌های دوست دار صلح و دوستی است.

وی افزود: هر انسان شرافتمندی در جهان به آنچه بر سر ملت فلسطین آمده است و می آید، از کشتار و ترور گرفته تا زندان و کوچ اجباری و دشمنی شبانه روزی علیه این ملت معترف است؛ پس کدام انسان صاحب وجدان، عادی سازی روابط را با رژیم غاصبی می پذیرد که به کشتار و نسل کشی و ویرانی و هتک حرمت و توهین به مقدسات و غصب سرزمین‌ها و مصائب دیگر اقدام می کند؟

شهریاری تاکید کرد: شما با این اقدام خود ثابت کردید که امت اسلامی با وجود همه فشارها و چالش‌ها بیدار است و از آن سو رژیم صهیونیستی با وجود تمام حمایت‌های طاغوتیان دنیا رو به زوال است؛ در این زمان است که عادی سازان روابط پشیمان می شوند و فریاد امثال شما فرزندان مقاومت بالا می رود. شما الگویی برای کشورهای عربی و اسلامی هستید و جمهوری عراق و مجلس محترم نمایندگان آن چراغ راهی برای کسانی هستند که در خیال عادی سازی روابط به سر می برند.

به گزارش ایرنا مجلس نمایندگان عراق پنجشنبه گذشته (پنجم خرداد) با حضور ۲۷۵ نماینده از مجموع ۳۲۹ نماینده، قانون جرم انگاری رابطه با رژیم صهیونیستی را با اکثریت آرا به تصویب رساند. پارلمان عراق بعد از تعدیل نام قانون «ممنوعیت عادی سازی و برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی» به «جرم دانستن عادی سازی با رژیم صهیونیستی» آن را به تصویب رساند.

این لایحه قانونی به پیشنهاد جریان صدر و حمایت همه جریان های سیاسی شیعه (ائتلاف چارچوب هماهنگی) به پارلمان ارائه شد و با اکثریت آرا به تصویب رسید تا به این ترتیب راه را بر کسانی که درصدد ارتباط پنهانی با این رژیم غاصب هستند، ببندد و عراق برای همیشه از برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی مصون بماند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین با ارج نهادن به این اقدام مجلس عراق برای جرم انگاری هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کرد که این موضع اثبات حمایت آزادگان امت اسلامی از مقاومت و مخالفت با عادی سازی روابط با این رژیم است.

جنبش حزب الله لبنان نیز با صدور بیانیه ای مصوبه مجلس نمایندگان عراق را در خصوص جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بیانگر دلبستگی عراقی ها و حمایت آنها از آرمان فلسطین دانست و آن را گامی بزرگ و مهم در حمایت از ملت فلسطین و درس تاریخی برای سازشکاران توصیف کرد. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha