۴.۵ میلیارد تومان مصوب سفر رییس جمهور به منابع طبیعی سلسله اختصاص یافت

خرم آباد - ایرنا - رییس منابع طبیعی و آبخیزداری سلسله گفت: چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سفر سال گذشته رییس جمهور به لرستان، برای اجرای طرح های آبخیزداری این شهرستان اختصاص یافت.

احسان لطفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دلیل استعداد بالای فرسایش خاک در منطقه قلایی شهرستان اجرای طرح های آبخیزداری در منطقه زنگیوند ضرورت دارد که با استفاده از اعتبارات سفر انجام می شود.

وی با اشاره به برداشت های مکرر و غیرمجاز شن و ماسه از بستر رودخانه در منطقه خرگوشناب افزود: ضروری است طرح های آبخیزداری جهت احیای این منطقه و جلوگیری از خطرات سیلاب اجرا شود.

لطفی با بیان اینکه اجرای طرح های آبخیزداری نقش مهمی در کنترل سیلاب، گرفتن رسوب، تقویت آب های زیرزمینی و افزایش پوشش گیاهی مناطق دارند عنوان کرد: سال گذشته  ۹ هزار مترمکعب عملیات اجرای بند خشکه چین و هفت هزار مترمکعب بند سنگی ملاتی در حوضه آبخیز تملیه، یکهزار و ۴۰۰ مترمکعب بند سنگی ملاتی در حوضه آبخیز ژیریان و ۲ هزار و ۳۰۰ مترمکعب بند سنگی ملاتی در حوضه آبخیز چشمه علی اکبر شهرستان در مجموع به ارزش چهار میلیارد تومان اجرا شده است.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد پاسگاه جنگلی در منطقه بسطام، تصریح کرد: با توجه به فرارسیدن فصل گرما و داشتن چند منطقه حساس بحرانی همچون کهمان، کاکارضا، قلایی، بسطام، پرسک و جوانمرد، رایزنی های لازم جهت تامین پنج دستگاه اطفای حریق و بکارگیری هشت دیده بان در مناطق بحرانی شهرستان صورت گرفته است.

شهرستان سلسله دارای ۱۱۲ هزار هکتار عرصه های ملی است که ۵۸ هزار هکتار از این اراضی، مرتعی و ۵۴ هزار هکتار نیز جنگلی است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha