مقصرین حادثه متروپل محاکمه شوند/ مجازات خاطیان باید عبرت آموز باشد

 تهران-ایرنا- نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مورد لزوم محاکمه مقصران حادثه متروپل آبادان  گفت:خواسته ملت ایران این است که مقصرین این حادثه و کسانی که ترک فعل داشتند در یک محاکمه جدی با ضوابط قانونی و قضایی برخورد شود و به سزای اعمالشان برسند.

موسی احمدی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد لزوم محاکمه مقصران حادثه متروپل آبادان ضمن عرض تسلیت به خانواده های داغدار گفت: وقتی فرد یا نهادی کاری را انجام می‌دهد و مسئولیتی را می‌پذیرد  باید نسبت به تعهداتش عمل کند مسلما در ساخت این مجموعه دستگاه‌های و نهادهای دخیل بودند و در این زمینه مجوزهای صادر کردند که اکنون باید پاسخگو باشند.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه بیان داشت: گزارشات ارائه شده در زمینه ایمنی و مقاوم سازی برج متروپل نشان می دهد که این مجموعه مطابق با قانون و مقررات ساخته نشده و در این زمینه سهل انگاری صورت گرفته است باید تمام این سیستم ها مورد محاکمه قرار گیرند تا درس عبرتی برای سایرین شود و اصول ایمنی در ساختمان سازی که با جان انسان ها ارتباط دارد در نظر گرفته شود.

  عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به عمق این حادثه تصریح کرد: این اتفاق کشور را تحت تاثیر قرار داد پیشنهاد و خواسته ملت ایران این است که مقصرین این حادثه و کسانی که  ترک فعل داشتند در  یک محاکمه جدی با ضوابط قانونی و قضایی برخورد شود و به سزای اعمالشان برسند.

احمدی با مثبت ارزیابی کردن اقدامات دولت در مواجهه با این حادثه گفت: با وقوع این حادثه رییس جمهور که در سفر خارجی بودند،ورود پیدا کردند و مخبر معاون اول رییس جمهور هم در منطقه حاضر شد و  ابراز همدردی کردند این پیگیری‌ها تا حدودی تسلی دل مردم داغدیده آبادان شد.

وی اضافه کرد: در این حادثه دولت به سرعت برای آوار برداری اقدام کرد  و دستگاههای حمایتی و امداد رسانی  هم با جدیت وارد شدند با توجه به سنگینی حجم کار و زمان بر بودن تبعاتی در جامعه داشته است،اما دولت و دستگاههای حمایتی آنچه در توان داشتند در طبق اخلاص گذاشتند و به میدان آمدند و کار خود را انجام دادند.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه  اضافه کرد: استان‌های خوزستان و بوشهر با توجه به موقعیت خاص و اینکه از مرکز فاصله دارند نیاز بیشتری به امکانات آوار برداری  ایمنی و بهداشتی  دارند تا بتوانند در صورت وقوع بحران با  تجهیزات بیشتر ورود پیدا کنند این امکانات در خوزستان وجود نداشت و از استان های همجوار کمک گرفتند پیشنهاد این است که دستگاههای اجرایی امکانات بیشتری را در این زمینه پیش بینی کنند  تا  در موقع بحران ها سرعت عمل بیشتری برای  کمک به مصدومین و حادثه دیدگان وجود داشته باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha