۱۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۴۵
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 84771809
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۰ درصد دام روستایی شیروان علییه بیماری واکسینه شدند

بجنورد-ایرنا- رییس شبکه دامپزشکی شیروان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۶۰ درصد دام‌های روستاییان و عشایر این شهرستان خراسان شمالی علیه بیماری های مختلف واکسینه شدند.

حسن ایزانلو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت ۵۶۰ هزار راس دام واکسینه شدند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۵۰ درصدی داشت و سعی خواهیم کرد پوشش ۱۰۰ درصدی صورت گیرد.

وی با اشاره به شروع واکسیناسیون طاعون نشخوارکنندگان کوچک، تب مالت، آبله و شاربن از امروز خاطرنشان کرد: واکسن دام های سبک گوسفند، بز، بره  بزغاله تا پایان تیرماه در شهرستان ادامه دارد که ۶۰۰ هزار راس دام سبک واکسینه خواهند شد.

ایزانلو با اشاره به اهمیت واکسیناسیون دام ها اضافه کرد: این امر باعث کاهش کانون بیماری می شود و از لحاظ اقتصادی به نفع عشایر منطقه است زیرا که در غیر اینصورت تلفات دامی برای روستاییان و عشایر به همراه دارد.

رییس شبکه دامپزشکی شیروان با اشاره به پیشگیری از گسترش بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در این شهرستان گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل تعلیف دام و حضور دام‌های عشایری و کوچ رو به مراتع این موضوع بسیار حساس و مهم و در اولویت است که ۴ نفر نیروی دولتی و ۶ نفر نیروی بخش خصوصی در آن مشارکت و همکاری می کنند.

شهرستان شیروان بیش از ۵۵۰ هزار راس دام سبک و ۱۸ هزار راس دام سنگین روستایی و ۳۵۰ هزار راس دام عشایر دارد.

نزدیک به ۴۰ درصد از جمعیت دامی عشایر خراسان شمالی متعلق به عشایر شیروان است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha