سالانه ۳ هزار و ۱۰۰ نفر به آمار متقاضیان اشتغال گنبد اضافه می‌شود
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس - ایرنا - رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس از اضافه شدن سالانه سه هزار و ۱۰۰ نفر جدید به آمار متقاضیان اشتغال در این شهرستان خبر داد و گفت: با تلاش دستگاه‌های اجرایی، واحدهای تولیدی و بخش خصوصی تنها برای ۲ هزار و ۱۰۰ نفر آنها فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدی بدراق نژاد روز دوشنبه در کارگروه اشتغال این شهرستان بدون اشاره به آمار بیکاران افزود: سالانه هزار نفر به انباشت جامعه بیکاران گنبدکاووس که بیشتر از دانش آموختگان دانشگاهی بویژه از قشر بانوان هستند، اضافه می‌شود که باید با تلاش و همّت جهادی مدیران، واحدهای تولیدی و کارآفرینان و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود فرصت‌های شغلی بیشتر ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: هم اکنون گنبدکاووس ۶۸ هزار نفر کارگر دارد که در حدود هشت هزار واحد تولیدی و صنفی (صنعت، کشاورزی، خدمات و بازرگانی) مشغول کار هستند با این حال فقط ۴۴ هزار نفر آنها (معادل ۶۰ درصد) از بیمه تامین اجتماعی و مزایای آن برخوردارند که باید با پیش بینی برخی بسته‌های تشویقی برای کارفرمایان، درصد بیمه شدگان را افزایش دهیم.

بدراق نژاد ادامه داد: سهمیه و تعهد اشتغال گنبدکاووس در سال گذشته چهار هزار و ۹۰۷ نفر بود که ۹۹ درصد آن محقق شد و برای امسال اگرچه هنوز تعهدی اعلام نشده اما تا کنون ۳۱۲ فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد شده است.

به گفته وی پارسال فقط در بخش روستایی و عشایر مبلغ ۵۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان در شهرستان گنبدکاووس پرداخت شده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار ویژه گنبدکاووس در این جلسه با اشاره به شعار امسال رهبری انقلاب یعنی "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" گفت: اهتمام به ایجاد اشتغال و تحقق شعار سال توسط همه مدیران دستگاه‌های اجرایی، کارآفرینان و بنیاد برکت ضروری است.

محمدرضا میرنیا افزود: روستاها از ظرفیت‌های خوب برای ایجاد اشتغال و توانمندسازی اهالی آن است که باید مورد توجه مدیران قرار گیرد ضمن اینکه بانک‌های عامل باید همراهی بیشتری در پرداخت تسهیلات اشتغال داشته باشند.

وی با ارائه گزارشی از تحقق تعهد اشتغال سال گذشته در گنبدکاووس و تاکید بر ضرورت تلاش برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در سال جاری، اضافه کرد: پارسال فقط در بخش مشاغل خانگی ۵۰۰  پرونده تشکیل و ۱۰۷ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد که نشان می‌دهد این بخش ظرفیت خوبی برای اشتغال دارد.

فرماندار ویژه گنبدکاووس در این جلسه که برخی روسای ادارات و نهادهای این شهرستان هم گزارشی از اقدامات سال گذشته خوددر بخش اشتغال ارائه کردند، گفت: اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال قابل تقدیر است اما نباید به این آمارها بسنده شود.

مهدی دهرویه باتاکید بر ضرورت پرهیز از انجام اقدامات جزیره‌ای توسط ادارات و نهادها درحوزه اشتغال افزود: برای موفقیت در این حوزه، هر اداره و نهاد باید یک برنامه مدون علمی که در آن ریز ظرفیت‌های اشتغال، شاخص‌ها و راهکارهای تحقق آن و موانع و مشکلات احتمالی مشخص شده باشد را به دبیرخانه کارگروه اشتغال شهرستان ارائه نماید.

وی اضافه کرد: کارگروه اشتغال گنبدکاووس باید یک کمیته تخصصی تشکیل دهد و ظرفیت‌های اشتغال و موانع احتمالی را بررسی و پس از اولویت بندی ظرفیت‌ها، با همکاری ادارات و نهادهای مرتبط جهت ایجاد اشتغال اقدام نماید.

فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین با اشاره به شعار امسال مقام معظم رهبری، پیشنهاد داد یک کارگروه اشتغال آفرینی نیز دراین شهرستان با همراهی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تشکیل شود تا راهکارهای علمی و عملی ایجاد اشتغال در آن بررسی و اعلام شود.

دهرویه بیان داشت: تلاش برای ایجاد اشتغال باتوجه به افزایش برخی آسیب‌های اجتماعی در جامعه همچنین به تقویت امنیت پایدار کشور کمک می‌کند.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha