۱۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۱۴
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84771630
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون دانشگاه آزاد بجنورد: شهریه دانشجویان افزایش نیافته است 

بجنورد-ایرنا- معاون توسعه و مدریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد گفت: سال تحصیلی جاری تنها در رشته کاردانی آموزش ابتدایی این مرکز آموزش عالی اصلاح شهریه اعمال شده است و در دیگر رشته‌ها هیچ‌گونه افزایش شهریه نداشته ایم.

احمد متقی راد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: رشته کاردانی آموزش ابتدایی مشابه سایر رشته های کاردانی است و برخی از دروس این رشته عملی - عمومی محاسبه می شد در حالی که عملی - تخصصی بود که اصلاحیه شهریه به این دلیل ایجاد شده است. 

وی افزود: به علت اصلاح شهریه ها این دانشجویان هم اینک بدهی دارند اما این مبلغ را به یکباره از آنان دریافت نمی کنیم بلکه آنان میزان شهریه ترم جاری را باید پرداخت کنند تفاوت آن را تا پایان دوران تحصیلی به صورت قسطی پرداخت خواهند کرد.

متقی راد با بیان اینکه حدود ۵۰۰ دانشجو در رشته کاردانی آموزش ابتدایی در این مرکز آموزش عالی مشغول به تحصیل هستند اظهار داشت: این دانشجویان نگران دریافت کارت ورود به امتحان نباشند چرا که سخت گیری در پرداخت شهریه ها وجود ندارد.

وی گفت: دانشگاه آزاد با دو بانک مهر ایران و رسالت تفاهم نامه ای دارد که به دانشجویان وام های دو درصد تعلق می گیرد و همچنین بیشتر دانشجویان این مراکز آموزش عالی از وام صندوق رفاه دانشگاه نیز بهره مند شده اند.

معاون توسعه و مدریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد دانشجویان هم اینک از وام های این دانشگاه استفاده می کنند افزود: تلاش می کنیم تا هیچ دانشجویی برای تهیه شهریه با مشکل مواجه نشود.

متقی راد افزود: هم اینک با سازمان مرکز نیز تماس داشته ایم و وضعیت دانشجویان رشته کارداتی آموزش ابتدایی را به آنان گزارش داده ایم چرا که این مرکز تصمیمی در دخل و تصرف میزان شهریه های دریافتی از دانشجویان ندارد بلکه از سوی سازمان تعین خواهد شد.

به گزارش ایرنا، دانشجویان رشته آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد بجنورد با گلایه از افزایش میزان شهریه خود اعلام کردند که در فصل امتحانات که برای دریافت کارت مراجعه کرده ایم مبلغ شهریه ۲ برابر شده است.

دانشگاه‌ آزاد اسلامی بجنورد از سال ۶۶ در این شهر راه اندازی شد که با احتساب دانشجویان دانش آموخته شده از سایر واحد های این استان تاکنون ۴۵ هزار نفر دانش آموخته شده اند.

تعداد دانشجویان دانشگاه‌ آزاد اسلامی در استان حدود ۹ هزار نفر است که بیش از پنج هزار نفر از انان در مرکز بجنورد تحصیل می کنند.

دانشکده های این واحد آموزشی شامل دانشکده فنی و مهندسی، علوم انسانی، دانشکده کشاورزی و تحصیلات تکمیلی است.

حدود ۳۵ هزار دانشجو در ۳۹ مرکز آموزش عالی دولتی، نیمه دولتی، آزاد و مووسسات آموزش عالی خراسان شمالی تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha