مجموعه‌های بومگردی استان سمنان امسال به ۱۲۰ واحد افزایش می‌یابد

سمنان- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به فعالیت بیش از ۱۰۰ واحد بوم‌گردی در استان، گفت: ۲۰ واحد بوم‌گردی تا پایان امسال در استان راه‌اندازی می‌شود.

به‌گزارش ایرنا، امیر کرم‌زاده روز یکشنبه به رسانه ها بیان کرد: افزایش تعداد واحدهای بوم‌گردی، نقش مؤثری در رشد و رونق گردشگری استان خواهد داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان میزان سهم بخش میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در رشد اقتصادی استان را ۶.۷۴ درصد اعلام کرد و گفت: سر جمع رشد اقتصادی در حوزه میراث‌فرهنگی ۱.۵۴ درصد، در بخش صنایع‌دستی ۳۴ صدم درصد و در بخش گردشگری ۴.۸۷ درصد پیش بینی شده است.

کرم‌زاده اعتبارات مورد انتظار برای تحقق رشد اقتصادی پیش بینی شده را ۲ هزار و ۴۳۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با توجه به اعتبار سفر رئیس جمهور، مبلغ مورد نیاز یکهزار و ۲۳۵ میلیارد ریال است

وی توجه به بازاریابی گردشگری، ترویج آموزش به ویژه در جوامع روستایی، برگزاری جشنواره‌ها و رویدادها، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، مرمت و سامان‌دهی آثار تاریخی، ترویج صنایع‌دستی و ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی را از برنامه‌های این اداره‌کل اعلام کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به اینکه ضریب اشغال هتل‌ها در نقاط مختلف استان ۸۰ تا ۱۰۰ درصد است، گفت: این امر نشان دهنده، وجود ظرفیت ایجاد تأسیسات جدید گردشگری در استان است.

کرم‌زاده بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تأکید کرد و افزود: درصدد واگذاری پروژه مجتمع سرخه به بخش خصوصی هستیم و باید از قابلیت بخش خصوصی برای بازگرداندن کاروانسرای شاه‌عباسی مرکز شهر سمنان به مردم استفاده شود.

ایجاد شورای میراث‌فرهنگی و گردشگری استان برای معرفی و بهره‌گیری هرچه بهتر از استعدادها و ظرفیت‌های حوزه گردشگری بر اساس ابلاغ وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، تاثیر اقدامات نوروزی در کاهش تصادفات و افزیش ماندگاری مسافران، کمک به راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی به عنوان استعداد استان برای توسعه گردشگری، دیگر موارد مورد اشاره کرم زاده بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha