۱۱ خرداد ۱۴۰۱، ۸:۱۳
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84770639
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اشتغال ۴۵۰ خانوار مددجوی کمیته امداد در قطب تولید کرم ابریشم خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- مدیرکمیته امداد امام خیمنی(ره) بخش جرگلان شهرستان رازوجرگلان گفت: از ۲ هزار و ۵۸۰ خانوار زیر پوشش این نهاد، ۴۵۰ خانوار به نوغانداری در قطب تولید پرورش کرم ابریشم اشتغال دارند.

مجتبی اسحاقی روز چهارشنبه در گقت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال نیز یکهزار و ۲۲۰ جعبه تخم نوغان بین نوغانداران این بخش مرزی به عنوان قطب تولید ابریشم استان توزیع شد تا زمینه اشتغال این افراد و خانواده ها فراهم شود.

وی با اشاره به آغاز خرید تضمینی پیله تر توسط کمیته امداد، گفت: هم اینک این نهاد برای تقویت اقتصادی نوغانداران و کوتاه کردن دست دلالان، پیله های تر را ۱۰ درصد بالاتر از ارزش واقعی آن خریداری می کند.

اسحاقی افزود: این پیله های تر بسته به نوع کیفیت خریداری می شود به گونه ای که امروز پیله های تولیدی این بخش مرزی بین ۲۵۵ تا ۲۶۲ هزار تومان نیز خریداری شد.

وی یادآور شد: این پیله ها توسط شرکت صنعت آفرینان کمیته امداد خریداری می شود و جدای از مددجویان، دیگر نوغانداران نیز می توانند پیله های تر خود را به این شرکت بفروشند.

وی افزود: تاکنون هشت تن و ۵۵۳ کیلو پیله تر در این بخش خریداری شده است.

شهرستان مرزی راز و جرگلان با دارا بودن ۷۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار دارد.

بیش از ۷ هزار خانوار ترکمن اهل سنت در بخش جرگلان که یکی از بخش های سه گانه این شهرستان است، سکونت دارند.

هزار خانوار در این بخش به نوغانداری می پردازند و چهار هزار خانوار جرگلانی نیز بافنده قالی و قالیچه های ترکمنی و ابریشمی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha