متخلفان اقتصادی در خراسان جنوبی بیش از ۴ میلیارد ریال جریمه شدند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در بخش کالا و خدمات استان، متخلفان به پرداخت چهار میلیارد و ۱۸۶ میلیون و ۵۴۶ هزار ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

حسین حسن‌پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۲۲ اردیبهشت با اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها تاکنون در سه بخش کالا و خدمات، کالا و ارز و بهداشت، دارو و درمان ۹۱ میلیارد و ۹۶۹ میلیون ریال پرونده تخلف در استان تشکیل شده است.

وی گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون در بخش کالا و خدمات ۴۳۳ پرونده تخلف وارد و ۳۸۶ پرونده نیز در شعب تعزیرات استان مختومه شد.

وی با بیان اینکه بیشترین تخلفات در حوزه عدم درج قیمت، گرانفروشی و عدم ارائه فاکتور خرید بوده است ادامه داد: متخلفان این بخش در این مدت محکوم به پرداخت چهار میلیارد و ۱۸۶ میلیون و ۵۴۶ هزار ریال جریمه نقدی شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی اظهار داشت: در در بخش کالا و ارز نیز در این مدت ۳۲۷ فقره پرونده وارده و ۳۵۲ فقره نیز مختومه شد و متهمان به پرداخت ۸۷ میلیارد و ۵۰۲ میلیون و ۳۱۹ هزار ریال محکوم شدند.

وی تصریح کرد: در بخش بهداشت، دارو درمان نیز ۳۵ فقره وارد شعب تعزیرات استان شده و ۴۵ پرونده نیز مختومه شد که مبلغ محکومتی متهمان ۲۸۱ میلیون ریال گزارش شده است.

حسن‌پور عنوان کرد: از ۲۲ اردیبهشت تا امروز ۱۵۴ اکیپ تعزیرات حکومتی استان بر سطح بازار نظارت و بازرسی دارند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی ادامه داد: در این مدت ۲۳۰ مورد بازرسی توسط این تیم‌ها انجام شده که منجر به شناسایی ۲۷ واحد دارای تخلف و تذکر به پنج واحد صنفی شده است.

وی یادآور شد: از زمان اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در استان بازرسی‌ها تشدید شده و علیرغم کمبود نیرو بازرسان به صورت سه شیفت بر سطح بازار نظارت دارند.

حسن‌پور گفت: مردم استان نیز می‌توانند برای همراهی با اجرای این طرح در صورت مشاهده تخلف از طریق تلفن گویای ۱۳۵ گزارش شکایت خود را به ما اعلام کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha