عزم دولت برای حمایت از قانون جوانی جمعیت جزم است

بوشهر - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: عزم دولت برای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت جزم و تصویب ۱۰ هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان اعتبار در قانون بودجه ۱۴۰۱ در این زمینه گواهی بر این مدعا است.

علی درویشی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این راستا به دستگاه‌های اجرایی و ادارات در استان‌ها بودجه و اعتباراتی ابلاغ شده است که تا پایان خرداد ماه نحوه هزینه شدن آن به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: دولت در حمایت از خانواده، فرزندآوری و ازدواج جوانان تسهیلات و کمک‌های ویژه‌ای به جامعه هدف ارائه می‌کند.

درویشی گفت: جمعیت جزو اساسی‌ترین مباحث مدیریت هر کشور و نظام برنامه‌ریزی به شمار می‌رود به همین سبب حفظ تعادل و پویایی ساختار آن همواره مورد توجه قرار گرفته و اهمیت تغییرات جمعیتی تا حدی بوده که در سال‌های اخیر پیری جمعیت در حالت کلی و بویژه کاهش فرزندآوری، نگرانی در جامعه ایجاد کرده است.

عزم دولت برای حمایت از قانون جوانی جمعیت جزم است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت را در جامعه بسیار مهم دانست و اظهار کرد: افزایش نرخ باروری، رفع موانع ازدواج، روان سازی و ترویج تشکیل خانواده و تشویق به فرزندآوری مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی موفقیت سیاست‌های کلی جمعیت و افزایش باروری را مستلزم برنامه‌ریزی جامع همراه با تلاش پیگیر و مستمر دانست و افزود: اجرایی شدن برنامه‌های حمایتی برای افزایش فرزندآوری و فراهم شدن ازدواج آسان زمینه تحقق قانون یاد شده را فراهم می‌کند.

به گفته مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر جایگاه این استان در شاخص‌های میزان عمومی فرزندآوری و ازدواج به ترتیب بیست و یکم و بیست و هفتم است که جای نگرانی دارد.

 اسکندر پاسالار  افزود: میزان عمومی ولادت (فرزندآوری) در استان بوشهر عدد ۱۲.۲ را نشان می‌دهد در حالی که میانگین کشور در این شاخص جمعیتی ۱۳.۶ است.

براساس اعلام این مسئول، میزان عمومی ازدواج در استان بوشهر نیز ۵.۴ است که وضعیتی نامطلوب و نگران کننده  و در میان پنج استان با کمترین میزان ازدواج در کشور قرار دارد.

درحالی که استاندارد تعیین شده برای سطح جایگزینی جمعیت ۲.۱ فرزند در هر خانواده است در حالی که این میزان برای بوشهر ۱.۴ دهم است و این مساله دغدغه و نگرانی‌های زیادی را برای حفظ جوانی جمعیت این استان ایجاد کرده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha