استاندار سمنان: شورای میراث فرهنگی ظرفیت‌های توسعه‌ای را شناسایی کند

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: شورای میراث فرهنگی و گردشگری استان تشکیل شود و ظرفیت‌های توسعه استان در این بخش‌ها را شناسایی کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در سالن یادگار امام (ره) استانداری بیان کرد: بر اساس ابلاغ وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شورای میراث فرهنگی و گردشگری استان در جهت معرفی و بهره گیری هرچه بهتر از استعدادها و ظرفیت های حوزه گردشگری تشکیل می شود.

استاندار سمنان تاکید کرد: در خصوص راه اندازی اقامتگاه های بومگردی استعداد بسیار خوبی در سطح استان موجود است که ضرورت دارد تا اقدامات در این حوزه طی یک برنامه زمانبندی مدون تقویت شود.

وی ادامه داد: حضور مسافران و گردشگران در استان سمنان در بحث افزایش و ارتقاء شاخص های گردشگری و تحقق رشد اقتصادی در این بخش تاثیرگذار است که باید از این مهم به خوبی بهره برد.

وی با اشاره به اینکه بخش گردشگری تاثیر بسزایی در خصوص تحقق رشد اقتصادی خواهد داشت افزود: در استان سمنان، تمامی شهرستان ها،  شهرها و روستاها استعداد جذب گردشگر را دارند که باید از این ظرفیت به بهتری شکل ممکن بهره برد.

استاندار سمنان ابراز داشت: نیاز است تا اقدامات در خصوص جذب اعتبارات بخش گردشگری در استان تسریع یابد.

استان سمنان دارای ۸۶۸ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی، ملموس و ناملموس ثبت ملی است که این میزان میراث فرهنگی ثبتی نشان از تمدن عمیق در این خطه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha