سازمان عمران سواحل در استان‌های شمالی ایجاد می‌شود

نوشهر - ایرنا - معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی گفت : سازمان عمران سواحل در قالب طرح جامع بهره‌گیری مطلوب از دریا بزودی در استان‌های شمالی ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد عباسی روز شنبه در آیین افتتاح طرح های دریای مازندران که به عنوان پایلوت در چالوس برگزار شد ، افزود : وزیر کشور در پی ایجاد سازمان عمران سواحل است و تشکیل این سازمان در سال های گذشته در قالب طرح مطرح بود ولی تاسیس نشد و اکنون در این زمینه نامه نگاری کرده و قرار است  این سازمان در شمال کشور تاسیس شود.
وی با اظهار این که موضوع در استانداری های استان های شمالی  نیز مطرح شده است ، گفت : در این ارتباط با استانداران استان های شمالی هم نشستی برگزار کردیم و به جمع بندی نهایی رسیده ایم و قرار است با نمایندگان مردم شمال کشور در مجلس شورای اسلامی هم نشستی در وزارت کشور برگزار تا موضوع نهایی شود.

معاون وزیر کشور با اظهار این که در نشست با نمایندگان استان های شمالی در مجلس سایر مسوولان مرتبط با سواحل این استان ها هم حضور خواهند یافت، گفت : بنا به تاکید وزیر کشور دریای خزر باید با همه قابلیت های آن در اختیار مردم قرار گیرد و ما هم امیدواریم با تاسیس سازمان عمران سواحل بتوانیم برنامه ریزی خوبی از ابعاد فرهنگی ، گردشگری ، اقتصادی و اجتماعی در طرح های دریای شمال داشته باشیم.

وی با اشاره به برخورداری استان های شمالی کشور از ظرفیت های منحصر بفرد دریا و جنگل ، تاکید کرد : باید از این ظرفیت ها به بهترین شکل بهره برد و اگر همه امکانات مورد نیاز در ابعاد محتلف برای اجرای طرح های دریا مهیا شود آن وقت می توانیم ادعا کنیم که خدمتگزار خوبی برای مردممان هستیم و امیدواریم با همراهی استانداران استان های شمالی بتوانیم برای رشد و تعالی این مناطق گام برداریم.

عباسی آزاد سازی سواحل به فرمان رئیس جمهور را یکی از دستاوردهای مهم دولت جهادی سیزدهم بر شمرد و گفت : یکی از نکات مهم در نظام برنامه ریزی دولت این است که برای هر منطقه ای از خطه شمال امکانات معین و مشخصی پیش بینی و در نظر گرفته شود.

 سازمان عمران سواحل در استان‌های شمالی ایجاد می‌شود

پرداخت دستمزد ناجیان غریق

معاون وزیر کشور  همچنین از پرداخت بخشی از  دستمزد معوقه ناجیان غریق در ماه پایانی سال گذشته خبر داد و گفت : امروز  هم دستور پرداخت ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان دستمزد معوقه ناجیان غریق مازندران ابلاغ شده است که بزودی به آنها پرداخت می شود.

وی افزود : با وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون نجات غریق هم  مکاتبه شده تا طرح جامعی تدوین شود ‌که ناجیان غریق هر ساله از چنین مشکلاتی رنج نبرند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طرح سالم‌سازی دریا از سال ۱۳۹۱ با هدف کاهش تلفات ناشی از غرق شدن هنگام شنا و همچنین ارایه خدمات تجمیعی گردشگری و نظارت‌های اجتماعی در ۶۰ نقطه از  سواحل مازندرانی دریای خزر به اجرا درآمد و امسال هم از سوم خرداد آغاز به کار کرد.

مازندران دارای ۱۵ شهرستان ساحلی است که در این میان محمود آباد با ۳۰ کیلومتر ساحل آزاد و بیش از ۱۲۰ راه دسترسی دارای ۱۶ طرح، بابلسر با ۲۷ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۳ کیلومتر نوار ساحلی قابل شنا با ۱۵ طرح سالمسازی، از شاخص‌ترین شهرستان های مرکزی استان در اجرای این طرح محسوب می شوند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha