۷ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۱۳
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 84769216
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنجان در هفته ای که گذشت

۷ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۱۳
کد خبر: 84769216
زنجان در هفته ای که گذشت

زنجان - ایرنا - سفر یک روزه معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و امور استخدامی کشور به زنجان، تعطیلی ۲ روزه مدارس و یک روزه ادارات استان به علت آلودگی هوا و افزایش اعتبار آسفالت معابر شهر زنجان به ۱۹۰ میلیارد تومان از جمله مهمترین رویدادها و عناوین خبری زنجان طی هفته گذشته بود.

بهره برداری از پیاده راه شرقی سبزه میدان زنجان در ۱۰ روز آینده، وقوع ۲۲ مورد حادثه کار منجر به فوت طی ۲ سال گذشته در زنجان، احیای دوباره دبیرخانه شورای عالی جوانان در کشور و واجد شرایط بودن۵۷ هزار متقاضی زنجانی در طرح نهضت ملی مسکن از دیگر رویدادها و خبرهای مهم استان طی هفته گذشته بود.

نظام اداری کشور در حال تهی شدن از وجود نخبگان است

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور، با تاکید بر اینکه متاسفانه نظام اداری ما در حال تهی شدن از وجود نخبگان است، گفت: در حال حاضر، باید به سمت جذب نخبگان در نظام اداری حرکت کنیم.

میثم لطیفی در نشست هم اندیشی با نخبگان و  صاحبنظران استان زنجان در نظام اداری، که در دانشگاه زنجان برگزار شد، با اشاره  به مشکلات حوزه نظام اداری، نبود بستر و فضای مناسب برای حضور و شکوفایی نخبگان را از جمله مشکلات مهم این حوزه عنوان کرد و افزود: مشکل ما در نظام اداری نبود عرصه برای خودشکوفایی انسان های نخبه است.

نظارت اصولی بر ساخت و سازها از وقوع حوادث تلخ جلوگیری می کند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان بر نظارت بیشتر و دقیق بر ساخت‌ و سازها تاکید کرد و گفت: مساله پیش آمده در یکی از استان‌های کشور و ریزش ساختمان یک جنایت است که نشان می‌دهد باید نظارت‌ها بیشتر باشد چراکه این این مهم به منفعت بوده و انصاف و عدالت نیز رعایت خواهد شد.

حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه زنجان با اظهار تاسف حادثه فرو ریختن ساختمان متروپل آبادان افزود: رهبری در این خصوص تاکیدکردند که نظارت امری مهم بوده چرا که عدالت رعایت می شود که این به نفع همگان است.

بهره گیری از تکنولوژی و فناوری، عمل ارتقای بهره وری در بخش های اداری است

استاندار زنجان به ضرورت رویکرد و نگاه انقلابی و جهادی در ساختار اداری تاکید کرد و گفت: بهره گیری از تکنولوژی و فناوری، عمل ارتقای بهره وری در بخش های اداری است

محسن افشارچی در جلسه شورای اداری و راهبری توسعه مدیریت استان زنجان که با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و امور استخدامی برگزار شد، با بیان اینکه دستگاههای اجرایی استان ۳۶ درصد پُست های بلاتصدی دارند، افزود: در مقطعی، بازنشستگی ها سرعت گرفته ولی هیچ تدبیری برای جایگزینی افراد اندیشیده نشده است.  

وی به لزوم چابک سازی و بازنگری در نظام اداری تاکید کرد و اظهار داشت: با تدابیر لازم باید حرکت مطلوب در این خصوص اتفاق بیفتد.  

اعتبار آسفالت معابر شهر زنجان به ۱۹۰ میلیارد تومان افزایش یافت

در جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار جدید برای تامین هزینه آسفالت ریزی معابر شهری به تصویب اعضا رسید که با این مجموع اعتبارات برای آسفالت معابر به ۱۹۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

شهردار زنجان در این جلسه گفت: با توجه به اینکه قیمت قیر نسبت به سال گذشته به شدت افزایش پیدا کرده است و همینطور افزایش قیمت در دستمردها، از این رو در سال جاری افزایش قابل توجهی برای تامین هزینه های آسفالت ریزی نسبت به سال های قبل ایجاد کرده است.  

علیرضا فیروز فر ادامه داد: اگر با محاسبات سال های قبل آسفالت ریزی معابر شهری لحاظ می شد، امسال باید عملیات آسفالت ریزی در شهر تعطیل می شد، ولی در زمان حاضر میزان عملیات آسفالت ریزی در معابر شهر در سال جاری  شاید به اندازه پنج سال گذشته بوده است.  

تعطیلی ۲ روزه مدارس و یک روزه ادارت استان به علت آلودگی هوا 

سه شنبه/ سوم خرداد/ ادارات، مدارس و دانشگاه های استان زنجان به استثنای بانک، مراکز خدمات رسان و امدادی و مراکز نظامی و انتظامی، به علت آلودگی هوا تعطیل شد. 

این تعطیلی چهارم خرداد نیز در سطح مدارس استان ادامه پیدا کرد. 

 براساس اعلام اداره کل محیط زیست استان زنجان، با توجه به آلودگی هوا ناشی از گرد و غبار ، شاخص کیفی هوا در این استان به مدت دور روز ( سوم و چهارم خرداد) در وضعیت خطرناک قرار گرفت

پیاده راه شرقی سبزه میدان زنجان ۱۰ روز آینده به بهره برداری می‌رسد

 رییس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: پیاده راه شرقی پروژه سبزه میدان ظرف مدت ۱۰ روز آینده به بهره برداری می رسد.

 منصور مرادلو روز پنجشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر زنجان از جدیت شهرداری در پیشبرد پروژه سبزه میدان قدردانی کرد و افزود: کار در این پروژه به صورت شبانه روزی دنبال می شود و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از کل مجموعه باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در زمان حاضر هماهنگی خوبی در بدنه شهرداری برای پیشبرد امور ایجاد شده است، افزود: اکنون کارها با نظم و انضباط جلو می رود و تلاش ما این است که با خدمات رسانی مطلوب رضایت خدا و مردم را کسب کنیم.

دبیرخانه شورای عالی جوانان احیا می‌شود

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: پس از برگزاری جلساتی به دستور رییس جمهور دبیرخانه شورای عالی جوانان در نهاد ریاست جمهوری برای پیگیری امور فرابخشی این حوزه و بخشی از سازمان ملی جوانان که ماموریت‌های ستادی و فرابخشی، کلیدی و راهبردی دارد، احیا خواهد شد.

وحید یامین پور در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان زنجان، با اشاره به اینکه این کار در حال طی فرآیندهای لازم است، افزود: دبیرخانه شورای عالی جوانان احیا می شود و در این خصوص پست هایی تعریف شده است که در این ارتباط رییس جمهور یک مشاور مستقل در امور جوانان خواهد داشت.

۲۲ مورد حادثه کار منجر به فوت طی ۲ سال گذشته در زنجان اتفاق افتاده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: تعداد فوتی‌های ناشی از حوادث کار در زنجان طی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب ۱۲ و ۱۱ مورد بوده که بخش عمده آنها در واحدهای ساختمانی در دست احداث اتفاق افتاده است.

طیب جعفری افزود: در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب ۲۸۷ و ۲۸۱ مورد حادثه ناشی از کار در سطح استان رخ داده است.  

وی به ضرورت افزایش تعداد کارشناسان ایمنی کار در واحدهای تولیدی اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع طی چند سال اخیر در دستور کار قرار گرفته است که پیگیر تحقق آن هستیم.  

جوان زنجانی سومین ایثار ماندگار سال جاری را ثبت کرد

مسوول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: سومین اهدای عضو در استان طی سال جاری ثبت شد و کلیه‌ها، کبد و قلب یک جوان زنجانی مرگ مغزی به چهار بیمار در انتظار پیوند عضو زندگی دوباره ای را هدیه کرد.

دو سوم کارکنان شرکت ملی گاز ایران را ایثارگران تشکیل می‌دهند

رئیس امور ایثارگران شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اتمام تبدیل وضعیت ایثارگران دولت تا کمتر از ۲ سال آینده، گفت: دو سوم کارکنان شرکت ملی گاز را ایثارگران تشکیل می‌دهند.

 علی حتمی در دومین جلسه هم اندیشی مسئولین امور ایثارگران ستاد، غرب و شمالغرب کشور به میزبانی زنجان رباره آخرین تبدیل وضعیت فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران افزود: امور ایثاگران شرکت ملی گاز ایران در قالب تبدیل وضعیت بند (و) ماده ۴۴ بیش از یک هزارو ۲۵۰ نفر مشمول داشته است که یک هزار و ۱۸۰ نفر تبدیل وضعیت شده اند و مابقی در مرحله گزینش و استعلام نهایی هستند.

۵۷ هزار متقاضی زنجانی واجد شرایط اولیه طرح نهضت ملی مسکن هستند

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان با بیان اینکه ۹۷ هزار زنجانی در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند، گفت: از این تعداد ۵۷ هزار نفر واجد شرایط اولیه و ۲۰ هزار نفر واجد شرایط لازم هستند.

مسعود بیات منش با اشاره به قانون جهش تولید مسکن و عملیاتی شدن آن افزود: طی چهار سال باید چهار میلیون واحد مسکونی در کشور احداث شود که از این میان سهم استان زنجان ۷۰ هزار واحد اعلام شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha