۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۵۶
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 84768689
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: زمینه پویایی هرچه بیشتر کشاورزی گلستان را فراهم می‌کنیم

گرگان - ایرنا- نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: در بازدید اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس از ظرفیت ها و توانمندی های گلستان در نظر داریم تا با تشدید حمایت های قانونی و رفع موانع احتمالی زمینه پویایی هرچه بیشتر کشاورزی استان را فراهم کنیم.

رحمت الله نوروزی روز جمعه در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از این استان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی با اشاره به
شرایط خاص منطقه ای، تنگناهای موجود در تامین مایحتاج کشور و ضرورت خودکفایی در تولیدات کشاورزی و زراعی افزود: گلستان نقش بسزایی در تامین امنیت غذایی کشور بر عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: فعالان بخش کشاورزی گلستان به سبب برخورداری از شرایط خاص اقلیمی و جغرافیایی در زمان حاضر ۳۹ محصول زراعی و باغی تولید می کنند که در صورت برنامه ریزی و اعمال حمایت های لازم امکان رشد کمی و کیفیت تولیدات در این استان فراهم است. 
نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی افزود در بازدید اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از ظرفیت ها و توانمندی های گلستان در نظر داریم تا با تشدید حمایت های قانونی و رفع موانع احتمالی زمینه پویایی هرچه بیشتر کشاورزی در گلستان را فراهم نماییم.
بازدید از موسسه تحقیقات و سازمان پنبه، آب بندان محمدآباد و زنجیره گوشت مرغ ، کشت و صنعت دلند و مینودشت، کارخانه روغن کشی، بزرگترین مزرعه تولید تخم مرغ کشور و کارخانه لبنیات در استان از جمله برنامه برنامه های بازدید سه روزه نمایندگان اعضای  کمیسیون کشاورزی  اعلام شده است.
گلستان ۲۱۴ هزار بهره بردار بخش کشاورزی دارد که این افراد در سال زراعی گذشته چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی معادل پنج درصد تولیدات کشاورزی کشور را تولید و روانه بازار مصرف کردند.
اقتصاد اصلی استان گلستان با ۲ میلون نفر جمعیت بر پایه کشاورزی استوار است.
گلستان از شمال با کشور ترکمنستان، از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان شمالی، از غرب با مازندران همسایه است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha