امام صادق(ع) مذهب تشیع را از مظلومیت خارج کرد

قزوین – ایرنا – نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: امام صادق(ع) به مذهب تشیع استحکام بخشیده و آن را از مظلومیت خارج ساختند.

حجت الاسلام علی معبودی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تسلیت شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع)، افزود: ائمه ما براساس شرایط زمانی و مکانی به رسالت الهی خود عمل کرده اند و آنجا که نیاز به قیام بوده قیام کرده و آنجا که نیاز به نشر معارف الهی بوده به خوبی عمل کرده اند.

وی گفت: امام صادق (ع) با استفاده از رخوتی که بین دوره بنی امیه و بنی عباس ایجاد شده بود کرسی های متعددی را در نشر معارف الهی تشکیل دادند از این جهت بیشترین روایات ما از امام باقر و امام صادق علیهما السلام است چون شرایط به گونه ای بود که می توانستند در تفسیر قرآن و بیان احکام کرسی ها درس را تشکیل دهند.

این مسوول عقیدتی و سیاسی افزود: امام صادق هم شاگردان فراوانی را در رشته های مختلف از جمله طب تربیت کرد و هم احادیث فراوانی از ایشان برای ما به یادگار مانده است.

وی با بیان اینکه امام صادق به مذهب تشیع استحکام بخشیدند و آن را از مظلومیت خارج ساختند، افزود: مذهب تشیع معروف به مذهب جعفری است که مذهب پیغمبر گرامی اسلام و امام علی (ع) است اما چون در زمان امام صادق فرصت پیش آمد ایشان توانستند علوم را گسترش دهند و شیعه را از نظر اعتقادی، فکری، اخلاقی و سیره ای برای مردم تبیین کنند.

معبودی افزود: دوران امام صادق، اوج شکوفایی علوم اسلامی است در حالیکه این امام همام با انحرافات مختلفی که ایجاد شده بود مقابله کرد و مردم را نسبت به آنها آگاه و هوشیار ساخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha