رییس کمیسیون اقتصادی مجلس: برنامه هفتم توسعه بزودی در دولت نهایی می‌شود

کرمان-ایرنا- رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه هفتم توسعه بزودی در دولت نهایی و به مجلس ارسال می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم شهرستان های کرمان و راور در مجلس روز پنجشنبه در گردهمایی رزمندگان هشت سال دوران دفاع مقدس شهرستان های رفسنجان و انار در محل حسینیه ثارالله رفسنجان تاکید کرد: ساماندهی وضعیت معیشتی مردم اولویت ماست.

به گفته وی اصلاح ساختار بودجه اولین اولویت مجلس به شمار می رود.

نماینده مردم راور و کرمان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس گفت: اینک فضای خوبی در استان کرمان برای خدمت به مردم در دولت سیزدهم ایجاد شده است.

وی همچنین افزود: برخی فکر می‌کنند جریان مواجهه ما با آمریکا بر سر موضوع هسته‌ای است و فکر می‌کنند اگر در مذاکرات هسته‌ای توافق کنیم با آمریکا مشکلمان حل است درصورتی که این‌طور نیست.

پورابراهیمی تصریح کرد: در عرصه ماهیتی هم آمریکایی ها با اصل نظام و انقلاب مخالف هستند لذا در عرصه اقتصادی هرچه در توان داشتند در مبارزه با ایران به کار گرفتند .

وی بیان کرد: دشمن طراحی کاملا هوشمندانه در قالب جنگ اقتصادی را از اواخر دولت آقای احمدی نژاد علیه ایران آغاز کرد و درطول یک دهه اخیر توسط آن‌ها این عملیات تحریم علیه ایران انجام شد و صدمات زیادی به اقتصاد ایران وارد کردند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما باید در درون، ساختارهای اقتصادی را تقویت می‌کردیم تا اثر تحریم‌ها کم شود لذا  به دلایل آماده نبودن و شرایط موجود در ایران این اثرات تبدیل به شوک‌های ارزی شد.

به گفته وی در یک دهه اخیر ارزش پول ملی ایران ۲۵ برابر تحت تاثیر قرار گرفت یعنی هر برابر حدود صددرصد شوک ارزی شد و هیچ کشوری توان مقاومت با این وضعیت را ندارد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: به فرمان رهبری و عزم دولت و همراهی مجلس شورای اسلامی فصل جدیدی در اصلاح ساختار نظام اقتصادی در کشور شروع‌ شده است.

گلایه از طرح های توسعه مس

پورابراهیمی افزود: سال گذشته در حوزه صنعت در استان کرمان در حوزه سنگ‌آهن ۱۵۰ هزار میلیارد تومان طرح‌های توسعه‌ای آغاز شده اما در حوزه مس متأسفانه به‌جز خیانت اتفاق نیفتاد و ما از لحاظ تولید مس رتبه پنجم ذخایر دنیا را با ۱۷ میلیارد تن ذخیره داریم اما تولیدکننده بیستم دنیا هستیم.

وی گفت: امروز در طول ۱۰ سال اخیر تولید سنگ‌آهن در استان کرمان از یک میلیون تن به ۲۴ میلیون تن، گندله از دو میلیون تن به ۱۸ میلیون تن و فولاد از صفر به ۶ تا ۸  میلیون تن در استان کرمان رسیده‌است و این‌ها در شرایط تحریم اتفاق افتاد؛ اگر عزم و اراده وجود داشته باشد شبیه نتیجه سنگ‌آهن در مساله مس هم اتفاق خواهد افتاد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در ۱۰ ‌سال گذشته باید سه پروژه ملی مس را در استان اجرایی می‌کردیم نه یکی؛ خیل عظیمی از بیکاران به ما مراجعه می‌کنند و رهبری هم بزرگ‌ترین تحول اقتصادی کشور را معادن اعلام کردند.

به گزارش ایرنا محمدمهدی فداکار استاندار کرمان هم در این همایش به بیان خاطرات دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: برخی از رزمندگان و شهدای جنوب استان کرمان ( بم، جیرفت و غیره) که در گردان های مختلف اعم از گردان ۴۱۲ از گردان های تشکیل شده در رفسنجان بود حضور داشتند امّا مظلوم واقع شده و در شهر خودشان غریب بودند .

وی افزود: باید سپاه ثارالله برنامه ای برای معرفی این شهدا به کار گیرد.

شهرستان رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha