گلایه استاندار از کمبود پزشک متخصص در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: به دلیل کمبود پزشک متخصص و عمومی در استان گله‌مند و ناراحت هستیم و این موضوع بارها انعکاس داده شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا "جواد قناعت" روز پنجشنبه در نشست با "حسینعلی شهریاری" رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور افزود: کمبود شدید پزشکان متخصص به‌ویژه در رشته‌های داخلی، بیهوشی، اطفال و حتی پزشک عمومی از مشکلات جدی استان است.

وی گفت: کمبود متخصص بیهوشی باعث شده در اغلب مراکز درمانی استان، عمل جراحی انجام نشود که این موضوع بسیار زجرآور است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از بی‌توجهی‌ها به خراسان جنوبی، حضور کمرنگ پزشکان متخصص و عمومی مانند اطفال، بیهوشی و زنان است که در استان‌های دیگر پزشک فراوان وجود دارد و برای پیگیری این موضوع در مجلس شورای اسلامی با معاون وزیر بهداشت دیدار خواهیم کرد.

وی گفت: این مشکل به‌جد در حال پیگیری است تا کمبود و خلاء پزشک در استان برطرف شود.

قناعت افزود: خراسان جنوبی جزو استان‌های کم‌برخوردار کشور است که در گذشته مورد بی‌توجهی قرار گرفته و کم‌توجهی در حوزه سلامت بیشتر خود را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: هرچند از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون اتفاقات خوبی در استان رقم خورده اما فاصله استان‌های کم‌برخوردار با استان‌های برخوردار همچنان حفظ شده و در برخی جاها بیشتر نیز شده است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: فاصله خراسان جنوبی به لحاظ امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی با استان‌های برخوردار بسیار محسوس است که البته این موضوع، نافی اقدامات صورت گرفته در گذشته نیست اما جبران آن، اهتمام ویژه دولت و مجلس را می‌طلبد.

وی تصریح کرد: بنا به آنچه در جلسات، بازدیدها، سفرهای شهرستانی و ملاقات‌های مردمی مطرح می‌شود، شرایط اغلب مناطق استان به لحاظ زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی مناسب نیست و همه تلاش‌ها باید بر این متمرکز شود که سطح محرومیت‌های استان در حوزه بهداشت و درمان را کم کنیم و درد مردم را در این زمینه التیام بخشیم.

قناعت با اشاره به بیمارستان‌های در حال احداث استان افزود: این پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی متفاوت در حال اجرا است و تکمیل و تجهیز آنها، اعتبارات و توجه ویژه را می‌طلبد.

وی اظهار داشت: تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان ایران‌مهر بیرجند به عنوان تنها بیمارستان تخصصی با گرایش سرطان در استان از جمله مطالبات است که درخواست داریم ضمن دیده شدن در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و مجمع خیرین سلامت به وزارتخانه نیز منتقل شده و پیگیری شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: احداث بیمارستان‌های محلی با توجه به بعد مسافت طولانی بین شهرهای استان در برخی شهرستان‌ها از دیگر درخواست‌های استان است.

وی خواستار تکمیل و بهره‌برداری پروژه بیمارستان‌های در حال احداث مانند قاین، طبس و نهبندان شد و گفت: امید است با استفاده از ظرفیت مجمع خیرین سلامت و وزارت بهداشت بتوان برای تکمیل این بیمارستان‌ها اقدامات موثری انجام دهیم.

قناعت با اشاره به بیمارستان ۶۴ تختخوابی دارای مجوز زیرکوه یادآور شد: به‌زودی عملیات اجرایی این پروژه با حضور وزیر بهداشت آغاز می‌شود که انتظار داریم در اجرای پروژه تسریع شود.

وی افزود: تامین دستگاه ام. آر. آی برای شهرستان‌های طبس، نهبندان و فردوس از دیگر مشکلات است که امیدواریم مجمع خیرین سلامت در این زمینه به استان کمک کند تا بیماران برای دریافت این خدمت مجبور به پیمودن مسافت‌های بسیار طولانی تا مرکز استان نباشند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به سفر دبیرکل مجمع خیرین سلامت به این استان گفت: بازدیدهای از روز گذشته در نظر گرفته شده و از ظرفیت‌ خیرین سلامت برای استان استفاده خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: در جلسه امروز مقرر شد نامه‌ای با امضای استاندار و رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درخصوص کمبودها و ضعف‌های حوزه سلامت استان آماده شود و در اختیار رییس جمهور و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گیرد.

قناعت افزود: خراسان جنوبی خیرین زیادی مقیم تهران دارد که علاقه‌مند به استان هستند و قرار شد با استفاده از اطلاعات جامع مجمع خیرین سلامت، فراخوانی داده شود تا افرادی که تمایل به کمک در نقاط محروم را دارند، برای این منظور دعوت شوند.

استاندار خراسان جنوبی به جمع‌بندی مصوبات این نشست پرداخت و گفت: مطالبات استان گردآوری می‌شود و طی مکاتبه‌ای برای پیگیری به رییس مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.

وی بیان کرد: مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی بیرجند پروژه‌های دارای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حوزه بهداشت و درمان را احصا کند تا برای تکمیل آن از توان مجمع خیرین سلامت و وزارتخانه استفاده شود.

قناعت برگزاری همایشی با حضور خیرین خراسان جنوبی در اقصی نقاط کشور و خیرین دیگر استان‌ها در تهران، دیدار با معاون وزیر بهداشت با موضوع کمبود پزشک و دیدار با نماینده آیت الله سیستانی برای احداث بیمارستان زیرکوه را از دیگر مصوبات این نشست ذکر کرد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور که روز گذشته وارد بیرجند شد از چند مرکز آموزشی، بهداشتی و درمانی استان نیز بازدید کرد.

وی به همراه استاندار امروز با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی هم دیدار کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha