۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۱۸
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 84765702
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون وزیر نفت: همکاری صنعت نفت با دانشگاه‌ها رابطه بُرد بُرد است

اصفهان - ایرنا - معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت گفت: ارتباط بین دانشگاه و صنعت نفت فراز و نشیب بسیاری داشته ولی در این دوره می‌کوشیم از همه ظرفیت‌های دانشگاهی استفاده کنیم زیرا به نفع ما و دانشگاه و رابطه‌ای بُرد بُرد است.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه اصفهان روز سه شنبه به نقل از وحیدرضا زیدی فرد در دیدار با مسوولان این دانشگاه اضافه کرد: ارتباط صنعت و دانشگاه یک بحث قدیمی و چند ساله است که نمود آنچنانی ندارد و الزامی است که همگان به آن اقرار دارند.

وی با بیان اینکه هدف ما این است که با مدیریتی تعامل گونه با دانشگاه ها و نظارت قوی به فرآیندی مفید بین دانشگاه و صنعت برسیم، اظهار داشت: امیدوارم باب همکاری بین صنعت و دانشگاه باز شود زیرا در چند بخش مهم انتظار داریم دانشگاه ها کمک کنند تا به راه حل مفیدی برسیم.

رییس دانشگاه اصفهان نیز در این نشست گفت: امیدواریم این گونه نشست ها مقدمه‌ای برای همکاری تحقیقاتی بیشتر دانشگاه با صنعت باشد زیرا برخی از رشته ها ارتباط تنگاتنگی با حوزه نفت دارد.

حسین هرسیج  اظهار داشت: به واسطه تحریم هایی که به وجودآمده، نگاه دانشگاه و صنعت برای حل برخی معضلات بیشتر شده و امیدواریم این موارد که از برکات تحریم هاست پابرجا بماند و برای حل مشکلاتی که در صنعت به وجود می آید به دانشگاه ها رجوع شود.

وی با اشاره به شعار دانشگاه اصفهان که " جامعه محوری، تمدن سازی" است، خاطرنشان کرد: دانشگاه اصفهان مشکلات و مسائل جامعه از شهر اصفهان گرفته تا سطح کلان ملی را بررسی کرده و برنامه های تحقیقاتی و آموزشی متناسب با حل آنها را دنبال می کند.

رییس دانشگاه اصفهان افزود: رشته های مهندسی در بحث تجهیزات، علوم انسانی در حوزه مدیریت، اقتصاد و روانشناسی و دیگر رشته ها در دانشگاه اصفهان وجود دارد که تحقیقات آنها در حوزه نفت می تواند مفید واقع شود.

وی ادامه داد: انتظار این است که همچون کنسرسیوم محیط زیست که در دانشگاه اصفهان فعالیت دارد در حوزه نفت نیز بتوانیم فعال باشیم.

هرسیج اظهار داشت: امیدواریم با جلسه های تخصصی به راه حل هایی برسیم که مشکلات حوزه نفت برطرف شود و قراردادهای منعقد و عملی شود تا هم دانشگاه از امتیازاتی برخوردار شده و هم مشکلات حوزه نفت برطرف شود.

نشست معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت با مسوولان دانشگاه اصفهان با موضوع ماموریت گرایی و نقش آفرینی دانشگاه اصفهان در همکاری و توسعه فناوری های مرتبط با وزارت نفت، طراحی و برنامه ریزی مشترک درباره زیست بوم تحقیقات و نوآوری در حوزه نفت و گاز برگزار شد.

دانشگاه اصفهان با حدود ۱۷ هزار دانشجو و ۶۶۰ عضو هیات علمی یکی از دانشگاه‌های جامع برتر کشور است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha