۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۳۱
کد خبرنگار: 1394
کد خبر: 84765646
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حماسه سوم خرداد نقطه عطف برجسته دفاع مقدس بود

۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۳۱
کد خبر: 84765646
 حماسه سوم خرداد نقطه عطف برجسته دفاع مقدس بود

تبریز- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه گفت: در حوادث سیاسی و اجتماعی نقاط عطف از تاثیرگذارترینها هستند و نقطه عطف برجسته جنگ تحمیلی بر علیه کشور ما؛ عملیات بیت المقدس و حماسه سوم خرداد بود که سرنوشت جنگ را به نفع ایران رقم زد.

مسعود سعادتی روز سه شنبه در آیین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح شهرستان میانه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر؛ با گرامیداشت این روز تاریخی و برگ زرین تاریخ ایران و انقلاب اسلامی افزود: این روز به نام روز مقاومت؛ ایثار و پیروزی مزین شده است و در این روز بود که‌ تمامی معادلات دشمن و حامیان وی بر هم خورده و موضوع آتش بس و صلح به طور جدی از سوی آنان پیگیری شد چون گمان نمی کردند خرمشهر در مدت ۲۳ روز از اشغال آنها بیرون شود.

وی خاطرنشان کرد: حماسه سوم خرداد از ۱۰ اردیبهشت با آغاز عملیات بیت المقدس با رمز یا علی بن ابیطالب به فرماندهی شهید صیاد شیرازی از مهمترین نیروهای ارزشمند ارتش به وقوع پیوست. 

سعادتی یکی از علل توفیقات جنگ در اوائل آن را حضور شهید صیاد شیرازی در راس ارتش با فرماندهی نیروهای زمینی و تعامل مطلوب با سپاه عنوان و اظهار کرد: شهید شیرازی فقط یک ارتشی نبود بلکه یک بسیجی؛ یک سپاهی و انقلابی تمام عیار و انسانی شایسته و برجسته بود.

وی در ادامه تاکید کرد: سوم خرداد اعتماد به نفس؛ روحیه اعتقاد و توکل به خدا را در بین مردم به ویژه در جبهه های جنگ تقویت کرد و توفیقات حاصل در حوزه نظامی و دفاع ناشی از همان روحیه ها در دوران جنگ است.

وی ترور شهید خدایی با اصالت میانه ای یکی از فرماندهان و مدافعان حرم را از جمله اقدامات مذبوحانه اخیر دشمن خواند و گفت: این اقدامات و خون ریختنها نه تنها ملت ما را مایوس نکرده بلکه آنها را در راهی که انتخاب کرده اند مصمم تر و پایدارتر می کند.

فرماندار ویژه میانه افزود: نباید خام حرفهای دشمن در حمایت از مردم ایران شد زیرا تنها فکر آنها آسیب به ملت ایران است؛ آنها پی برده اند که علت اصلی تداوم و گسترش انقلاب و استحکام جبهه های مقاومت در منطقه الگویی به نام ملت ایران است.

وی با بیان اینکه دشمن سالهاست گزینه جنگ علیه کشور ما را حذف کرده است، اضافه کرد: رویکرد دشمن در حوزه های فرهنگی و اقتصادی با تحریم های ظالمانه مواد غذایی و دارو؛ تنها نشانگر سختی دادن به مردم است تا جلوی حرکت کاروان مصمم انقلاب و نظام را بگیرند اما هرگز موفق نخواهد شد.

سعادتی در پایان به ترس دشمنان و معاندین نظام از اجرای سرود سلام فرمانده در مراسم و آیین های مختلف و در سطح مدارس با تاثیر گذاری بالا به ویژه در بین نسل جوان و نوجوان جامعه اشاره کرد و افزود: دشمن در تلاش برای ارائه راهکارهایی جهت حذف این سرود از سطح جامعه ایران است اما نمی داند نتیجه ایستادن در مقابل اراده این ملت نابودی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha