۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۳۸
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84764250
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

عشایر خراسان شمالی برای ثبت نام تسهیلات دامدار کارت تعجیل کنند 

بجنورد- ایرنا- رییس اداره بهسازی و بودجه اداره‌کل امور عشایر خراسان شمالی گفت: ثبت نام از عشایر برای پرداخت تسهیلات دامدار کارت با نرخ ارزان در حال انجام است و انتظار می رود این دامداران در این زمینه تعجیل کنند. 

مهدی خانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تسهیلات به دامداران و عشایر پرداخت می شود و اعتبارات این تسهیلات به صورت سراسری و گلوبال منظور شده است از این رو محدودیتی برای استان ها در این زمینه لحاظ نشده است.

رییس اداره بهسازی و بودجه اداره‌کل امور عشایر خراسان شمالی گفت: دامدار به ازای هر راس دام سبک ۳۹۰ هزار تومان تسهیلات با نرخ ۱۰ درصد دریافت می کند و سقف این تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان است. 

وی خاطرنشان کرد: در استان حدود ۵۰ نفر از عشایر دامدار کارت دریافت کرده و از مزایای آن بهره مند شدند، سهم استان در سال گذشته برای پرداخت تسهیلات با دامدار کارت، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که یک میلیارد و ۲۴۷ میلیون تومان از این رقم جذب شد. 

وی گفت: با رایزنی و هماهنگی های انجام شده با بانک کشاورزی استان، قرار است پرداخت این تسهیلات بدون لحاظ کردن دیرکرد بانکی انجام شود و شرایط برای این دامداران تسهیل شود. 

رییس اداره بهسازی و بودجه اداره‌کل امور عشایر خراسان شمالی گفت: پرداخت این تسهیلات فرصتی برای تامین نقدینگی عشایر و کمک به تامین نهاده های دامی مورد نیاز این تولیدکنندگان است. 

عشایر خراسان شمالی ۷۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند و با تولید ۲۵ درصد گوشت استان، هشت درصد گوشت قرمز عشایر کشور را تولید می کنند و سرانه دام آنان بیش از میانگین کشوری است و به طور میانگین هر خانوار عشایر این استان ۱۸۰ راس دام سبک دارد که این سرانه در کشور ۱۳۰ راس است.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha