سهمی از مالیات بر ارزش افزوده صنایع برای تقویت زیرساخت‌های استان سمنان هزینه شود

سمنان- ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: سهمی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده واحدهای صنعتی استان در داخل استان و شهرک‌های صنعتی استان به منظور تقویت زیرساخت‌ها هزینه شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اصغر جمعه‌ای روز دوشنبه  در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان، ابراز داشت:  بخش صنعت و معدن استان سمنان بیشترین پرداختی مالیات بر ارزش افزوده دارد و کمترین سهم از این پرداختی‌ها بهره‌مند می‌شود  و انتظار می‌رود بخشی از این پرداختی  برای تقویت زیرساخت‌ها مانند آب، برق، و گاز در شهرک‌های صنعتی استان هزینه شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با اشاره به نزدیک شدن به فصل گرما، ادامه داد: با همراهی صنایع و مدیریت مصرف، تلاش می‌شود خاموشی برق صنایع امسال به حداقل برسد.

وی با اشاره به بحران کم‌آبی در استان سمنان، تصریح کرد: دشت‌های سمنان دچار  فرونشست شد و  به راحتی این وضعیت جبران پذیر نیست و ضرورت دارد در زمینه کم‌آبی فکری عاجل و اجرایی شود.

جمعه‌ای با اشاره به پساب رها شده در دشت خوریان سمنان، اضافه کرد: تصفیه پساب فاضلاب صنعتی شهر سمنان نقشی مهم در جبران کم‌آبی دارد و انتظار می‌رود در اجرای این طرح در سمنان تسریع و تعجیل شود.

وی یادآور شد: استان سمنان به دلیل موقعیت جغرافیایی و داشتن زمین‌های بدون معارض با تامین منابع آبی ظرفیت خوبی برای ایفای نقش بیش از پیش در شکوفایی اقتصاد کشور و  اشتغالزایی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان اظهار داشت: اکنون اگر تمام واحدهای تولیدی استان سمنان با ظرفیت اسمی خود فعالیت کنند با مشکل جدی کم‌آبی مواجه هستیم و ضروری است فکری جدی برای رفع مشکل کم‌آبی استان شود.

 استان سمنان با داشتن حدود یکهزار و ۸۴۰ پروانه بهره‌برداری واحدهای صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری حدود ۷۶ هزار میلیارد ریال و اشتغال برای بیش از ۶۸ هزار و ۸۰۰ نفر، یکی از قطب های صنعتی و معدنی شرق کشور محسوب می‌شود  و توسعه بیش از پیش صنعت در استان سمنان به منظور نقش‌آفرینی در اقتصاد و اشتغالزایی و جهش تولید نیازمند تامین آب است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha